onsdag 20 augusti 2008

En katt av en träklämma

Den här klämman köpte jag på en marknad i somras. Eftersom den såg ut som en katt tänkte jag måla den som en katt men efter att ha läst Lindas utmaning för Bloggpartyts augustiutmaning, i Knorrigt (Lindas) blogg, bestämmde jag mig för att göra katten på ett lite annorlunda sätt.
Jag har sett Linda/Knorrits alster på Stämpelstudions blogg och blivit inspirerad av hennes "man tar vad man har" när man pysslar. Så jag började fundera på vad jag hade hemma som kunde "bli" en katts olika delar.

Det här är var jag har använt mig av: en stor möbeltass, en rosa hjärtpärla, svart ståltråd, snurriga-ögon, brunt organsaband och en bjälra som satt på påskharen i choklad vi köpte i påskas.
Efter lite tillklippning av möbel tassen blev det både tassar, nos och öron"ludd". Ståltråd blev till morhår och pärlan till nos. Bandet ett halsband med en bjälra. Och vips så var det en katt.

2 kommentarer:

Linda - colorfullife.se sa...

Men så söt och vilka roliga saker du har använt! Tack för bidraget. :)

lillis70 sa...

Gillar dina kort, favoriten just nu är nog sjörövarna. Så härligt tycker jag!!