söndag 27 april 2008

Mitt första scrapinspirerade kort

Nu har jag pysslat lite annat än veckans utmaning, på FL.
Ett scrapinspirerat födelsedags kort till en släkting.
Jag började med att stämpla text och siffror. Eftersom jag inte har några siffror än fick jag göra om ett Z till en sjua och använde ett O till en nolla.
Jag blev glatt överraskad över hur fint tryck jag fick med "Hjärtliga gratulationer" -stämpeln jag köpt från StämpelBoden då jag är van vid att alltid får en massa spilfärg runt text och bilder som förstör trycken.
Hittade en beigefärgad spets i mina gömmor som inspirerade mig att åldra pappret runt text och siffror. De vita blommorna fick strasstenar i mitten (som tyvärr inte syns så bra på bilden).

5 kommentarer:

Tygbiten sa...

Så vackert kortet blev. Passar någon som fyller 70 år. Lite gammaldags och ljuvt i färgerna.

Anonym sa...

Så mysigt kort. Jättehärligt med blommorna och spetsen.

Helena sa...

Jätte fint kort, nästan romantiskt.

Anonym sa...

Så jättefint! Håller med om att det är lite romantik över det hela...

Bettan sa...

Jättefint kort verkligen, var har du hittat det söta rospappret som du har i mitten?