söndag 25 maj 2008

Mitt morsdag kort

Idag har jag äntligen gjort klart mitt morsdag kort. Jag tog fram min verktygslåda med cenitlera tidigare i veckan och gjorde flickan, stjälken och "mitt-i-blomman-saken. Jag har inte gjort figurer i cenitlera sedan innan jag blev gravid med äldsta flickan så jag kände mig väldigt ringrostig men det var kul att få skapa med händerna igen.
Jag använde min "en blomma...." stämpel och med en hel del knåpande fick jag även ut ordet MAMMA ur ordet BLOMMA.
En närbild på lerfiguren.
Om en stund ska min mamma få sitt kort. Då får jag se om hon tycker om det.
(hon har fått fira sin morsdag med att passa sina barnbarn)

2 kommentarer:

Bettan sa...

Det blev ju kanonsnyggt:-)
Kul att kunna göra sina egna dekorationer i cernitlera. Själv klarar jag marsipangrisar och kycklingar, men sen blir det bara skit utav det :D
Tror säkert lilla mamma blev glad!

UlrikaT sa...

Wow för ett läckert kort! Jag är helt imponerad över dina cenitlera dekorationer.