tisdag 30 september 2008

Halv års Tävling

Den 30 september är det ett halvår sedan jag startade min blogg och det tänkte jag fira genom att ha en tävling.

Eftersom jag är lite busig av mig tänkte jag att utmana både kort och LO makare att göra något smått galet nämligen att skapa på HALVA ytan de är vana vid.

Det här vill jag att ni gör:
LO-makare: Gör en LO i måtten 15x15 cm. LO:n måste ha minst ett foto och med foto menar jag antingen en förminskad bild eller en bit utklippt ur ett foto.
Fritt val av färg och dekorationer
Kortmakare: Gör ett kort i måtten 7.5x7.5 cm. Kortet måste ha minst ett stämpelmotiv. Fritt val av färg och dekorationer

Du kan tävla i en av kategorierna eller i båda det är fritt fram.

När du gjort ditt bidrag vill jag att du lägger upp en bild (på bidraget) i din blogg eller på galleriet på FL och sen skriver du en kommentar i detta inlägget med en länk till ditt tävlingsbidrag. OBS! för att vi alla ska se att ni utmanat er själva så vill jag att ni fotar bidraget bredvid en linjal eller måttband eller vad ni nu har (som jag gjort med mitt kort).

Jag och mina barn kommer att utse en vinnare i LO-klassen och en vinnare KORT-klassen och vinnarna kommer att få hem ett brev med div. dekorationssaker.
Tävlingen pågår till den 7 oktober. (då måste ditt bidrag vara insatt i blogg eller galleri och kommentar lämnad här)
Lycka till!


PS: P g a att så att jag skrev fel datum när jag la in tävlingen har jag nu förlängt den med ett par dagar Ds:

9 kommentarer:

Bettan sa...

Nu har jag lagt in mitt bidrag till tävlingen i kategori kort. Finns i min blogg.
/Elisabeth

Malin sa...

Tjosan.. Jag har också lagt in ett bidrag till tävlingen i min blog!

http://malinpysslar.blogspot.com/

Bettan sa...

Nu har jag lagt in mitt bidrag till lo 15*15 i min blogg. DET var himla kul att göra :)

Cyllan sa...

Nanna76 kan inte lämna en kommentar i min blogg men hennes blogg adress är:

www.joannabergstrom.blogg.se

Här hittar ni hennes mini kort

~~Sessan~~ sa...

Så nu har jag lagt ut ett bidrag till utmaningen i min blogg..:-)

Anonym sa...

Nu har jag lagt ut ett kort i min blogg till din utmaning. Det var jättekul att göra något mindre än vad man är inkörd på.

Anonym sa...

Nu har jag gjort en minilo också. Kul. Jag fick faktiskt plast med en del i alla fall. Den blev i bara 10*10. Min skrivare är trasig och jag letade mndre kort och hitta ett på syrran som jag använde mig av.

Carolas Bod sa...

Hjälper decdia som gjort ett bidrag, men inte kunde ge kommentar

Här finns hennes bidrag

http://decdia.blogg.se/

Cyllan sa...

Har fått ännu ett bidrag till min mini-kort utmaning men personen kan ej lämna en kommentar så jag sätter in hennes blogg adress här.
Ni hittar kortet under
Jag skapar kort-länk i hennes blogg
(se vänster marginal)

Blogg adress:(2008Pyret)viktoriahelena.blogg.se