tisdag 21 oktober 2008

Flaskkort till min kortutmaning på FL

När jag vann kortutmaningen i kortmakarnas tråd inne på FL var det min tur att komma på en utmaning och eftersom jag länge gått och funderat på att göra flaskkort fick min utmaning bli att skapa ett avlångt kort. Kortmakarna fick välja mellan att skapa ett bokmärke, flakkort, tag eller vanligt kort. Ville utmana kortmakarna att skapa utan stämpelmotiv så det fick de inte använda endast text och sifrror var tillåtet på korten och så ville jag att de skulle använda fantasin lite och komma på minst en dekoration som var av icke-scrap material. Här kommer mitt bidrag till utmaningen, ett flaskkort till fars dag. Jag har piffat till mitt kort lite sedan jag fotade av det till utamaningen för jag kom på efter att ha tittat på det ett par dagar att en tydligare slipsknut hade varit snyggare. Sen ville jag visa hur jag hade tänkt att kortet skulle användas på fars dag. Vi brukar köpa lite lotter till våra pappor och min egenhändiga slipsnål, gjord av två hårklämmor i guld och en liten kedja funkade bra som lottklämma bak på kortet och så ska far ha något gott till maten.
En närbild på slipsnålen och blomma, som fått 3D-lack och glitter på sig och en prickigt brad i mitten.

1 kommentar:

Carolas Bod sa...

ojoj - jättefint. Och hjälp dessutom - farsdag hade jag helt glömt bort - men visst är det i november? Jag hinner hitta på nåt hoppas jag.
Din idé var jätteläcker