onsdag 19 augusti 2009

Lite gammalt åå titta på

Nu har vi äntligen fått tillbaka vårt bredband såå nu kan jag i alla fall blogga igen. Men det kommer att dröja ett tag innan jag få leka med mina pysselgrejor för vi har ett hem som mest består av flyttlådor (och ännu ett hus som väntar på att bli tömt på saker...säger bara det hur fick vi plats och bo där med alla saker???...fniss) I väntan på nya alster få ni titta på mina sista Gäst-DT alster för Tingtura såå länge.

På mina sista DT-alster använde jag samma stämpel, Älva med blomma men gjorde dem i två olika stilar. Först ut blev ett flaskkort där jag ville få fram en tuffare stil såå jag höll mig till tre färger, lila, svart och silver.

Målade älvan i två olika nyanser med Promarks och fyllde i mitten på blomman och älvans halsband med lila glitterlim. Med en rad svarta plastpluppar längs kanten fick kortet en nit-känsla - en tuff brud i lyxförpackning som LillBabs brukar säga.

Sen kunde jag inte låta bli och göra ett färgglad version av samma älva....hihiii. Stämplade upp älvan och en lövhög till henne att stå i samt stämplade ett par löv lite längre upp så att de skulle sticka fram bakom blommorna. Satte även dit en liten humla som en kul detalj

Än en gång har jag målat älvan i Promarks. De klara plastdropparna tyckte jag såg ut lite som daggdroppar så jag satte en sådan i älvans blommar och förstärke med 3D-lack både i blommans mitt och gjorde ett par extra daggdroppar med 3D-lacken.

Även blommorna som jag dekorerade kortet med fick plastdroppar i mitten samt ett par 3D-lacks droppar. Satte lite naturbast bakom blommorna för jag gillar 3D-effekten det ger.
Om du blev sugen på någon av dessa härliga stämplar hittar du dem hos Tingtura.


Troligen kommer det att dröja en bit in i September innan jag får fram mina pysselgrejor för våra helger kommer att gå till att tömma gamla huset och fåå ordning i det nya såå jag kommer ändå inte att har ork att sätta mig och pyssla innan dess...men jag kommer troligen att visa upp lite annat under tiden med vad får ni vänta och se tills nästa gång jag dyker upp...fniss.

Tills nästa inlägg får ni ha det såå gott och tack för alla härliga kommentarer som ni lämnat efter er.
Kraaam C

3 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Vad skönt att flytten är överstökad, nu ska ni bara komma tillrätta!

Och få igång scrappandet såklart! ;-)

Hoppas allt är bra med dig tjejen!
Ha de bäst!
Kram /Angelica

Misspyssel/Cecilia sa...

Oj vilka fina kort/flastskyllt du har gjort gillar verkligen ditt sätt att måla motiven, super snyggt

Tiggy sa...

Har kikat i din blogg en stund, vilken härlig sida. Dessa alster är så läckra! Kram//Tiggy