måndag 2 november 2009

Alla helgons dag - LO

Ännu ett ScrappTorg alster...för som det är just nu i mitt liv hinner jag bara med måsten...tyvärr.

Jag tog på mig och skapa något på temat Alla helgons dag och eftersom jag inte tyckte att ett kort passade så bra på det temat fick det bli en LO om vår katt Sofia som vi fick avliva i fjol p g a sjukdom. På Alla helgons dag pyntade vi hennes minnesplat och tände ett gravljus.
Jag utgick ifrån fotot ifrån Sofias minnesplats men eftersom vår skrivare inte ville ge mig ett snygg foto i färg provade jag och skriva ut fotona i svart-vit istället men då försvann det vackra och stämningsfulla med ljuset...tills jag kom på att jag kunde lägga delen av ljuset i färg ovanpå det svartvita foto.
Jag ville att min LO skulle vara stämningsfull och romatisk och så provade jag på att använda ett helt mönsterpapper som bakgrund. Repade till kanten med min kant-skärare (eller vad det ny heter...fniss) och chalkade med brunt.

Jag klippte till ett hjärta på frihand i cardstock. Färgade in det med röd och rosa distress och la på ett lager crackle accent (krackelerande lim) och lät hjärtat torka innan jag virade silvrig ståltråd runt. Kom på att hjärtat blev allt för rött för min LO så jag la på ett lager Chestnut roan distress ovan på allt och torkade bort överflödig färg.

Romanisk stil för mig är mycket blommor men jag får erkänna att det är inte riktigt min grej och sätta på mååånga blommor på ett alster så den här blomuppsättningen var en ordetlig utmaning för mig. Den sovande kissen (Stämpelboden) målade jag i disteresser så att den skulle se ut som våran Sofia.

Stämplade samma textstämpel (InkyWings) flera gånger med brun stämpelfärg.


Och så kunde jag inte låta bli och testa och göra revor i pappret och en snabb variant av korsettsnörning (jag satte häftklamrar i ställer för öljetter och band) och här fäste jag papperna med en säkerhetsnål och i den satte jag ett liten smyckeshänge.

Det har rykt i min shoppinfinger igen...fniss. Fick ett mail ifrån October Stamps om att hon forstätter och sälja ut sina stämplar till 50% och det kunde jag inte motståå. Så snart dimper det ner lite nya jul/dr Nina stämplar i min brevlåda och det bästa är att de är klara att använda...yeeaaa! Så nu har jag inga ursäkter till att inte göra åtminstånde ett julkort...fniss. Och jag såg att AltheasMix har gjort jul-korts kit...i samma stil som det jag fick i Halloween kit så jag får nog *blinka med ögat* lite extra i kväll när maken kommer hem...fniss.

Ha en bra dag
Kraaam C

1 kommentar:

ZozzosLiv sa...

Jätte fiin LO!!!!Så sööt kisse...

Kraamar