onsdag 25 november 2009

Snart är det jul....

...och i vanliga fall har jag för lääänge sedan planerat julklappar, köpt kalenderljus och sett till så våra julgardiner är tvättade mm inför 1:a advent men i år har all min tid och ork gått till att flytta och renovera i vårt gamla hus såå jag har glömt bort att det blir jul i år också (huups!). Men nu är vi i alla fall klara med vårt gamla hus såå nu kan vi lägga krutet på vårt nya i stället och se till och fåå julfint här. Till och med maken är pigg på att få upp julsakerna i år (något han aldrig annars är ...fniss).

Som ni kan förståå att det blivit lite si och såå med julkorts tillverkningen i år. Jag har lyckats få till två julkort än så länge men det ligger fler färdig målade motiv och väntar på att jag ska göra kort av dem - vilket kommer att ske för nuu vill jag ha bort min pysselröra ifrån tv-rummet så vi kan göra julfint där inne med.


Men lite är gjort och det mesta får ni se i en annan blogg idag - men en liten tag sparade jag till min egna blogg. De här var mest kul och göra eftersom den inte krävde såå mycket tänk ifrån min sida *ler*. Grunden är en färdig grå tag som jag köpt på Panduro. Stämplade text-stämpeln från Stämpelboden med röd distress direkt på tagen. Den lilla tomten köpte jag på OctoberStamps rea och där har jag även köpt texten "med en önskan om...". Dekorerade tagsen med ett smalt rutigt band och en röd blomma med en rosaprickig brad -enkelt men snyggt enligt mig *ler*

Vill ni se mer julkort/alster ifrån mig får ni klicka er vidare till ScrappTorget för där visar jag resten av de fåå saker jag fått gjort i år.

Ha en fortsatt bra dag
Kraaam C

1 kommentar:

Anonym sa...

Den är verkligen supersöt! Och det är kul att se din blogg uppdaterad igen med lite alster! :D Även om jag förstår att det står långt ner på listan.