fredag 27 november 2009

Julkort/tags med småå stämpelmotiv

Nu lägger jag in mina ScrappTorget alster i min egna blogg ocksåå...så ni som redan sett dem får väl bluunda (hihihi).

Idéen till det här kortet fick jag inne hos Muffin. Hon hade gjort ett liknade kort men hon hade dekorerat sina fyrkanter med små stämpelfigurer och andra dekorationer. Själv blev jag sugen på att använda mina Mini-Bus som jag köpte hos Skogstokiga i somras. Men istället för att dekorera de "tomma fyrkanterna" skrev jag GOD JUL med stickerbokstäver i lite glada färger. I år hade jag inte tid och handla julpapper eller annat till min julkort tillverkning men jag fick köpa 3 julkorts kit inne hos Altheas Mix för gubben min och det är därifrån alla mönsterpapper kommer ifrån som ni kommer att se på mina julkort...så det blir kanske inte alltid typiskt Cyllan stuk på korten men det var kul och utmana sig själv och skapa med sånt jag inte själv valt.

Det här kortet är egentligen ett mini-kort men för att ni ska se det bättre har jag valt och ha en stor bild på detta och det andra mini-kortet jag har gjort för det är ju på mini-kort som småå stämpelmotiv passar bäst (eller??)
Textstämplarna jag använt som en ram på fyrkanten kommer ifrån Tingtura. Blev så glad när jag hittade hörnstämpeln och kom på att man kunde göra egna rama med de här stämplarna och visst blev det fint?? Gillar Mini-Busen med julhälsningen så han fick pryda även detta kort.
För att piffa till kortet lite ritade jag en ram med min favorit-linje med vit penna.

Jag har fått hålla igen lite på min pysselshopping i höst p g a vår flytt men när October Stamps åter öppnade med 50% rabatt kunde jag inte låta bli och shoppa på mig lite nya julstämplar (ler).
Katten med luvan var ju bara ett måste till min katt-stämpel samling och att han dessutom är skapad av Dr Nina var bara ett plus. Även texten kommer ifrån October Stamps.
Det här mönsterpappret var det enda jag hittade i mappen jag grävt fram i min flyttröra. Det är ett reapapper ifrån Panduro. Gissar att ni ser rosettern som katten fått runt halsen...tyckte han skulle va lite julfin,fniss.

En av mina enkla Tags har ni redan sett i förra inlägget....här kommer den andra. Ibland är det såå skönt och bara skapa för det är kul och den här tagen var verkligen bara kul och göra.
Stämplade med Stämpelbodens text-stämpel direkt på tagen, chalkade kanter och fäste ett rutigt band med häftklamrar. Ett tips är och vika in ändarna på bandet snyggt där bak eftersom de kommer att synas. Katten kommer ifrån en av mina Penny Black stämplar som egentligen har tre katter i en rad (alla med luvor) men de går jättebra o dela på som man får tre små motiv och sånt gillar jag (ler).

Nått jag gillar med stämplar är att man slipper skriva själv (jag gillar inte min handstil och tycker oftast att det blir ful om jag själv skriver...hihii). En GOD JUL stämpel ifrån Stämpelboden och "önskar" ifrån Tingtura blev min räddning på baksidan av tagsen.

*****

Igår fick jag gjort ännu ett julkort men jag har inte kunnat fotografera det för jag har glömt och ladda batteriet till min kamera. I helgen är det julstöök som gäller i vår familj - lussebullar, pepparkakor och vörtbröd står på schemat i morgon och om jag har tur får vi även gjort Leilas goda saffrans skorpor som är såå goda att ha till glöggen.
Gillar ni utlottningar såå tycker jag ni ska göra ett besök inom ScrappTorget på söndag för dåå...nä nu säger jag inte mer lite hemligt ska det allt va...fniss.

Ha en skön helg
Kraaam C

3 kommentarer:

Mathilde sa...

Åh så söta julkort och tags!
Trevlig helg!

Anonym sa...

Underbara kort och tags! Även om papperna inte var i din normala stil så gjorde du dem väldigt bra!

Anneli sa...

Dina julkort och tags är helt underbara.

Önskar dig en skön kväll
Mys med glögg och pepparkakor

Krammmmmmmmmmmmmm Anneli