onsdag 23 juli 2008

Ett blivande "kök"

Tack vare mina barn får jag en chans att göra det är som jag själv drömde om att ha som barn - ett "kök" att leka i. Så här såg hörnan ut innan jag började. Min idè: Att måla rutor som ska föreställa kakel och sen dekorera dem med stämplade blommor.
Sen till det tråkigaste jobbet: Att sätta upp maskeringstejp (ett himla pill att få tejpen att sitta rakt) och måla alla rutkanter vita för att förhindra att den andra färgen att krypa innanför.
Sen svampade jag med samma rosa färg som jag använde till bokstäverna. (hade ingen pensel så därför fick en vit/gul kökssvamp duga som pensel)
Nyfiken på hur det såg ut när tejpen drogs bort?? Då får du hålla utkik efter en uppdatering i bloggen för det visar jag inte förrän jag är klar med köket.

Inga kommentarer: