fredag 11 juli 2008

Födelsedags kort igen

Jag skulle göra ett födelsedagskort till min bror. Köpte ett designpapper med glitter på för min ide var att klippa ut siffrorna i pappret och att även dekorera kortet med pappret.
När jag klippt ut sifforna så ville jag testa och sätta lite mer glitter runt kanterna på sifforna för att få lite mer liv i dem. Fram med barnens glitterlim och dutta på. Glömsk som jag är glömde jag bort att sifforna var kladdiga och la ovansidan på kortet mot dessa när jag jobbade inuti och då fick jag en en ring av guld glitter på framsidan. Testade att göra en swirl (tror jag det heter) för att dölja ringen men den blev inte så bra så jag fick fixa till den lite och det slutatde med en massa glittande kringelkrokar.
Hade mitt misstag inte hänt hade kortet bara fått en guldkant.


På insidan gjode jag en ficka att stoppa pengen i och så blev det en tag till GRATTIS:et. Eftersom jag inte gillar mina egna "kråkfötter" har jag införskaffat en text stämpel.


Kom på att en komis till mig fyllde år i torsdags så det blev ett snabbt grattiskort gjort till henne också.
Fick äntligen prova på mina Penny Black stämplar (med katter på förståss). Hittade ett dubbelsidigt designark men blommor på och dekorerade med ett par blommor och rosa brads.
Fick använda mina egna "kråkfötter" för jag har ingen text stämpel som passar ett försent grattis men för en gång skull blev jag faktiskt nöjd med textningen.




Inga kommentarer: