lördag 19 juli 2008

Jag har stämplat en vägg

Nu har jag stämplat igen fast inte för att göra kort utan för att dekorerar tjejernas vägg i nya sovrummet. Bokstäver och några andra figurer inhandlades men hu vad svårt det var att få till ett bra tryck på en vävad vägg som inte är slät. Så när jag väl hade tryckt alla bokstäver var det bara att sätta sig och fylla i alla missar med pensel.
Så här blev bokstäverna när jag bara stämplat upp dem. Satte ett hjära mellan varje alfabet.

Ovanför alfabeten (som jag stämplat lite upp och ner för att få en barnslig känsla) stämplade jag prinsesskronor. De var inte alls lätta att arbeta med på det ojämna underlaget så mina första försök fick jag måla över då stämplen kasade och blev konstig. Men efter ett par stämplade kronor lärde man sig att få ett ganska hyfsat tryck som fick fyllas i med pensel där det inte tagit på väggen.
Äldsta dottern är i alla fall nöjd med sitt blivande rum för enligt henne får hon och lilla syster ett mycket finare rum än mig och pappa och då får man vara glad över resultatet även om jag inte är helt nöjd med alla vågade kanter på bokstäver och kronor men det får man ta när väggen är bubblig.

Inga kommentarer: