söndag 21 december 2008

Ett par sista minuten tips

Den här veckan har jag visas ett par sista minuten tips i Stämpelbodens blogg och nu får jag även visa upp dem i min egen blogg.Gjorde om ett par av Ikeas billiga ljushållare med lite silkespapper och Vildas linjeängel.
Och så blev det en matchande tändsticksask
Klädde kortsidorna med mönsterpapper och satte fast en bit brunt organsaband med en brun minibrad.
Och så gjorde jag ett matchande kort. Stämplade änglens överdel på mönsterpappret och sen klippte jag ut vingarna och satte dem på en annan stämplad ängel. Och så fick hon ha lite bling bling tyckte jag så hennes gloria blev i glittrande guld. Vill du läsa mina tips inför att göra dessa saker så hittar du dem här
Mitt nästa tips var att göra en förpackning till något praktiskt som man kanske ska ge bort i julklapp. Jag klädde in en Oskars pepparkake låda och piffade till honom med lite stämpeltryck och lite andra dekorationer.
Sen var jag ju bara tvungen att prova att paketera om lille Oskar med lite andra julklappar också och här får far sina tråkiga strumor i en flott låda men en liten godis muta på toppen (fniss)
Eller varför inte sätta en del av julklappen som en dekoration som här på min tvål-set låda där läppbalsamet får pryda min lille Oskar.
Vill du se lite fler bilder på herr Oskar så finner du dem här
Glöm nu inte att ta det lite lugnt i julstöket för det ska ju vara kul och fira jul (fast jag får medge att jag själv är dålig på att tänka så när jag sliter på nätterna för att hinna med..fniss)
Ps: Nu ska HÄR-länkarna fungera så om du vill se mer klicka på ett här och du hamnar i Stämpelbodens blogg Ds:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina jullyktorna blev, ja hela setet! Gillar de skarpt!
Gillar Oskar paketet med, tycker om att man kan ta vad man har.
God Jul!!!

Anonym sa...

Jättefina presentaskar! Gott nytt pysselår! Kjam...