måndag 17 november 2008

Ett juligt flaskkort

Jag tycker att flask kort är en kul idé. Att pynta flaskor som man ska ge bort med ett fint kort istället för att ge ett kort vid sidan av.
Här kommer ett, av de flask kort jag ska göra och ha på lager i jul för vem vet om man plötsligt blir inbjuden på en pysselkväll eller varför inte ge en piffad vinflaska till svärfar som ändå är så svår att komma på vad man ska köpa till i julklapp.

Till bas har jag använt ett mönster papper som heter, En Fuego-Red Hot Rhythms. Jag tyckter om den brun mönstrade sidan för den ger en modern julkänsla. Jag har använt den andra sidan (baksidan i mina ögon) och satt bakom julbocken men det var för lite mönster i pappret tyckte jag så jag ritade dit lite fler ringar med en vit sakura penna. Röd punchiella för att ytterliga få till en modern jul känsla och ett par små pärlor, på slutet av kortet.
Julbocken har jag fyndat på Panduros rean och den är målad med brun Allmogefärg. Sen har jag "spritsat" med 3D tygfärg (Glossy touch, också köpt på Panduro) Text stämplen kommer från Stämpelboden. Jag har fyllt i konturerna med den via sakura pennan.
För att sätta fast mitt kort har jag gjort hål i kortet och trätt igenom natursnöre. Satt ytterligare ett hål bredvid, hålet för natursnöret och knöt en rosett med brunt och rött organsa band.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så smart med flaskkort, om man själv skulle göra några att ha på lager.
Ja du, inte visste jag heller att man kunde embossa på träd först men jag ville prova, och se det gick. Provade på plast (det som var i jultavlan men fick ta bort det för fick annars inte plats med stickningen) men det gick inte så bra!
//Ha en bra pysselvecka

Tygbiten sa...

Snyggt flaskkort! Får nog också göra några att ha på lager.
Tack för komentaren. Jag tycker det är svårt att göra kort till killar men så kom jag över denna stämpel på scrapträff. Det var en tjej som sålde den för hon hade tröttnat på den så jag kastade mig över den.
Ha det gott

Anonym sa...

Jätte trevligt att kolla runt i din blogg,du gör så mycket fint
Puck Stämpelboden

Anonym sa...

Så fint! :)

www.mariante.se sa...

cooolt!
Stämpelbodens DT var här å spanade!
Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...
http://stampelbodens.blogg.se/
Kram Mariante

Anonym sa...

Så gulliga flaskkort. Läckert med den lilla träbocken på.