tisdag 4 november 2008

Ett julkort till FLs utmaning

Hade egentligen inte tänkt göra något kort till utmaningen denna gången för jag känner att det är dags att ställa om hjärnan till JULPYSSEL men kom jag på att jag kunde ju göra ett julkort till utmaningen och då slog jag ju "två flugor med en smäl".
Decdias kortutmaning var att vi skulle ha minst 3 stämplar och en skulle användas minst 2 gånger. Sen skulle vi ha med 5 olika färger (på papper, stämpeltryck och dekorationer) svart och vitt räknades inte som färg.

På detta kort har jag använt tomtestämplar från Panduro. En julgranskule-stämpel som jag fick när jag beställde stämplar från Kortmakaren. Text stämpeln, (god jul) kommer ifrån Slöjd detaler. Det rutiga papper har jag också köpt på Slöjd detaljer för läänge sedan (är tyvärr slut såg jag då jag ville ha mer). Granris utstansat av Ferm-stans och guld prickar av glitterlim. Rosett av rutigt band. Text-rutan är chalkad med chestnut roan fluid chalk. Julgranskulan är "målad" med blått och guld glitterlim och satt på 3D kuddar för att få rätta känslan och så fick den hänga i en guldtråd (som jag hittade i mitt syskrin)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag blir inspirerad av dina julkort ;)

Sandi sa...

Först vill jag säga ett tack för att du försökte guida mig till att få mina blogg kort rätt, har inte provat det än, men ska göra det med en gång :-)
Oh vilka superfina kort du gör :-)
Hmmmmm....jag undrar jag hur man lägger till din blogg som favorit eller nått hos mig, så jag kan kika in här både snabbare och lättare......