lördag 1 november 2008

Julkort med Stämpelbodens stämplar

Efter att ha haft påhälsning av Stämpebodens DT ett par gånger i min blogg fick jag ju ta och köpa lite stämlpar och göra ett kort till deras Bloggjakt. Och eftersom jag älskar både tomtar och katter köpte jag en tomte som tittar fram bakom ett träd-stämpel och Vildas goa katt som sover-stämpel.
Jag hade en idé om att tomten skulle titta in genom ett fönster och att katten skulle ligga där och inne och sova. Efter att ha sett någon annan använda laminatplast till en sak kom idén att ha laminatplast som glasfönster som jag duttade silverglitterlim med fingret på för att få fram en frostig, isig känsla.Själva fönstret har jag gjort av brun cardstock och ritat lite med svart penna på. Tomten och himlen är målade med distress ink (samt lite rosa detaljer på katten) men till katten har jag använt svart Faber aqvarellpenna (för jag har ingen svart distress ink). Jag ritade först de svarta strecken med pennan. Sen tog jag min H2O-pensel och fuktade de svarta strecken och sen tog jag bort överflödig svart färg på ett hushållspapper och sen målade jag de "vita fälten" med lite av färgen från de svarta strecken för att få den gråa färgen.(lärt mig av ett tips från Hoppetossan)
Gardinen är ett rödrutigt band som jag satt fast med dubbelhäftande tejp.

Grangrenarna är utstansade med en ferm-stans och dekorerade med glitterlim. Blommorna minns jag inte vad de är för sort med de har mini-silver brads i mitten.
Själva kortet är vit cardstock som jag färgat med Fluid chalks och svart penna längs kanterna för att få lite gammal känsla.

2 kommentarer:

Tygbiten sa...

åh vilket underbart kort!

Anonym sa...

Testar om jag kan kommentera utan tillhörighet..fniss