lördag 22 november 2008

Julklapp till mina katter

Nu har de visat resultatet i Stämpelbodens jultävling, etapp 1 så nu kan jag äntligen lägga in mina alster som jag skapade till den tävlingen för dröm om min förvåning när båda mina bidrag tagit sig till topp 5. Och inte blev det sämre när min altade tonfiskburk gick och vann (ler från öra till öra). Att det just blev en tonfiskburk till katterna beror på att jag hade en katt-stämpel hemma. Det tog ett tag innan jag kom på hur jag skulle dekorera burken för jag hittade inget som jag tyckte passade tills jag kom på att jag hade ett jul-text papper (från Panduro) hemma från förra årets julkorts tillverkning. Började med att täcka burken med ett vitt papper (i mitt fall albumblad). Klippte till text-pappret i rätt bredd och rev kanterna som jag sen chalkade med fluied chalk.
Band ett natursnöre runt burken och piffade till det med lite röd pärlfloss. Fisk skelettet har jag själv gjort i cenit lera (som jag letade fram i från mina gamla pyssel lådor)
Stämpel är Vildas sovande katt som jag färglagt med både distress ink och Faber Castel aquallpenna.
Gjorde en egen tag som jag färglade med fluid chalk samt chalkade kanterna på. Hjärtat är även det en stämpel från Stämpelboden (fyllt hjärta litet). Ritade små stygn med en svart penna och så fick även tagen en sovande katt (eftersom vi har två kissar här hemma)
Ps: Kan tillägga att katternas julklapp numera är snyggt inslagen i cellofan plast trots att yngsta dottern inte tycker att det är en julklapp, eftersom man ser vad det är i den Ds:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Säger grattis igen.

Polkagrisarna är gjorda i tyg. Men det var inte lätt att hitta. :-)

Anonym sa...

Ett stort GRATTIS, den där burken skulle mina katter gilla .-))) Men den är alldels för fin att öppna..
// Kram anneli


http://anneli.segeson.se

lillis70 sa...

Grattis! ;-)
Du är suveränt duktig!
Tonfiskburken ser ju helfestlig ut.