onsdag 26 november 2008

Stämpelmotiv på en T-shirt

Inspirerad av TildaViola när hon stämplade på tyg tog jag mig i kragen och plockade fram mina stämpeldynor (VersaCraft, som man kan ha på tyg) och de vita t-shirts som jag köpt för att göra egenhändigt stämplade tröjor till mina döttrar.
Först stämplade jag med svart färg. Strykte motivet, för att fixera färgen innan jag färglade med platta, avklipta penslar. Detta för att få en hårdare borst att dutta in färgen med. Mitt tips: Prova på något gammalt plagg innan ni gör de riktiga tröjorna så lär ni er hur ni snyggast får till infärgningen. Så här ser alven med hjärta (köpt på Stämpelboden där även text-stämpeln kommer ifrån) ut när hon fått färg.

Och så här ser tröjan ut när det sitter på en nöjd dotter som fått en cool "ängel-prinsess" tröja

5 kommentarer:

Tygbiten sa...

Åh så fint du färglägger. Blir avis! Måste träna mer helt klart.

Bettan sa...

Så snyggt det blev!

Anonym sa...

Ahhh, så snyggt, måste prova, när jag väl får hem lite stämplar har bara svart, för det går väl inte att färga med distresserna?
//Ha det bra

Ulle sa...

Läckert! Vilken bra idé att färga in på tyg på det viset ...

my world sa...

Så himla gulligt och vilken lycklig dotter du måste ha!