söndag 26 juli 2009

Ännu mera Gäst-DT alster

Joo då här pysslas det men inget ni får se förrän jag bloggat det hos Tingtura. Gör sista pyssel-rycket innan jag måste börja packa på allvar inför kommande flytt och då åker även mina pysslegrejor ner i låådor. Så idag får ni hålla till godo med lite gammalt som jag vissat förr fast i en annan blogg.

Ni som följt min blogg och mitt skapande ett tag vet nog vid det här laget att inspirationen till mina alster oftast kommer ifrån de stämplar jag shoppar - den här gången var det någon annan som valde stämplar åt mig (goa Kicki på Tingtura) för så ville jag ha det. Jag ville jobba med något annat än sånt jag själv skulle välja...vilket resulterade i att jag numera har min första Tingtura swirl (yeee) - nått som inte är jag men som fick mig att ta ut svängarna lite och skapa det här kortet med bara färg och stämplar.

Jag började med att spraya gul distress+vattenblanding med minimist flaska på ett aqvarellpapper och såå fick det torka. Sen färgade jag in fjärilen med två olika distressfärger (men hjälp av en svamp). Idén till det här fick jag via en länk som Lillnettan tipat om inne på Tingturs forum. Färgade bara in en del av swirlen för att det skulle se ut som fjärilarna flög ovanför grönskan och såå stämplade jag med fläckar här och däär. (kan avslöja att det här inte är mitt första försök...utan jag har testat mig fram ett par gånger...fniss). Färglada droppar, som de säljer inne på Tingtura fick bli den enda dekorationen.

När jag ändå höll på med stämplar och färg såå passade jag på att göra ännu ett kort fast den här gången använde jag bara stämplar som färgläggning och såå piffade jag till ett kuvert. Ännu en idé som jag fick till hur man kan använda journalseringsrutan (som kortmakare) och vem blir inte glad av ett såånt kuvert?? Brevbäraren ska väl också ha nått fin och titta på (ler)

Det var det hela för den här gången
Nu blir det bara ett par alstervisningar till innan jag tar en låååång bloggpaus. Jag har redan börjat känna av min stressjukdom såå jag vet inte hur lång tid det kommer att ta innan vi kommer i ordning i nästa hus och jag får ork att ta itu med mitt blivande pysselrum (som jag ännu inte har köpt ett bord till)
Ha det gott (och snälla önska lite mer sool för nu börjar jag blir trött på typisk Svensk sommar...fniss)
Kraaam C

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart kort!!
Och lycka till i ert nya hus och ta den tid som du/ni behöver! Och försök njuta av allt istället.

Även om jag kommer att sakna dina alster på bloggen!
Kram Linda

Cajsa sa...

Tack för din kommentar i min blogg! :) Titta gärna in i min blogg igen för nu har jag lagt upp blogcandy! :)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Hej snäckan!

Såå himla snyggt kort! Kul att få fram hela alstret med bara stämplar! Och du blev ju verkligen vän med swirlen! *ler*
Kuvertet var lika snyggt, klart att även brevbärarn ska kunna vila ögonen på nått fint!

Lycka nu till med flytt och dylikt, ta det lugnt så stressen hinner lägga sig. Ha inga krav på blogg & scrap - det ska ju vara en rolig och frivillig sysselsättning.
Hoppas allt går väl med nya boendet, önskar dig all lycka och hoppas att vi kan öras av här på bloggen lite då och då!

Ha de bäst snäckan!
Kram / Angelica

Misspyssel/Cecilia sa...

oj vad fina färger super fint kort :)