torsdag 30 juli 2009

Födesledags kort

Det var bara att inse att jag inte skulle få tid över att göra om detta kortets stämpelmotiv så nu lägger jag in det som det är

Det här kortet gjorde jag till vår 4-åring när hon fyllde år förra månaden. Hennes favoriter är fortfarande Blixten McQueen och Bärgaren så jag köpte stämplar som liknar dessa figurer hos Kortmakaren och gav henne i julklapp i fjol. Gjorde en egen bakrund med distressfärgat papper med stämpeltryck på (Bärgaren och Grattis stämpel från Tingtura) GRATTIS texten är bokstavstämplar jag köpt på Pema.

Känner ni igen lilla Ella tro?? Jag ville inte att hon skulle kisa som hon gör på orginalstämpeln så jag maskade (tog bort) ögonen när jag stämplade upp henne och sedan ritade jag dit egna ögon i Tingtura stil. Använde en Mun stämpel och som vanligt fick hon strumpor och skor på sig.
Bil stämplarna blev målade efter Blixtenbilar vi har här hemma, så att de skulle bli såå lika orginalen som möjligt.


Idag har jag lagt in mitt näst sista alster som Gäst-DT hos Tingtura såå vill ni se något nytt ifrån mig får ni klicka er till
Tingturas blogg.
Nä nu ska jag ta mig ann flyttpackningen (hu såå många saker vi har samlat på oss under åren)
Ha en bra dag
Kraaam C

5 kommentarer:

Flisan sa...

Vilka mysiga kort du har gjort. :) Blixten Mcqueen är poppis här hemma också vill jag lova. Ska man kanske komma ihåg till dess att han fyller år igen, om ett år.

Kicki sa...

Jättehärligt kort! Vad fin hon blev med ögonen öppna! :)
Kram Kicki

Eva J sa...

Härligt kort och så snygg bakgrund. Lilla Ella var ju jättefin med öppna ögon och glad mun.
Nu ska jag kila över till Tingtura bloggen och kika vad du har gjort.
Kramar Eva

Loreleii sa...

Hehe... vi har just kommit ur Blixten-fasen här hemma. Men det tog tid! Satt i nästan 2.5 år! Kortet var jättesnyggt!!

Anneli sa...

FANTASTISK kort!!!!!! Så härliga färger, detaljer du är så duktigt

Krammmmmmm Anneli