måndag 6 juli 2009

MiniBus alster

Det har inte gått och sitta inomhus hemma oss p g a den tryckande värmen såå det har tagit sin lilla tid att både stämpla upp, måla och skapa mini-Tags och mini-kort med dessa smååå filurer, MiniBus som jag köpte hos Skogstokiga förra veckan.

För att ni ska se hur småå dessa MiniBus stämplar verkligen är har jag lagt den minsta tändsticksask som finns bredvid

Här är hela gänget med mini-Tags jag skapat. Köpte på mig dessa rosa tags på Panduros rea i höstas i tron att de skulle vara lite större så de har jag inte hittat någon användning för förrän nu när jag fick tag i dessa småå stämplar.

På dessa Tags har jag änvänt MiniBus med bakelse och texter ifrån Tingtura. Jag har glittrat med Sticklers Frosted Lace och med vanligt färgat glitterlim på bakelsen för att blinga till det lite.

På första Tagen har jag använt MiniBus med etikett men för att få plats med min personliga stämpel har jag tagit bort undre delen av etiketten och själv ritat dit ram och sömnad i efterhand. På den andra Tagen har jag använt miniBus med paket och biljett-stämpel som jag fått med en av mina andra beställningar ifrån Skogtokiga. Även här har jag blingat med glitterlim i det lilla hjärtat på Bus paket.

Och så gjorde jag ett par mini-kort. På dessa har jag åter igen använt miniBus med etikett. Tex-stämpel ifrån Tingtura. På det röda kortet har jag gjort hjärt-mönsterpappret själv med stämplar jag köpt ifrån Panduro innan jag hittade omonterade stämplar och det lilla hjärtat är också en stämpel ifrån Panduro (6 små hjärtstämplar på träkloss)

På dessa mini-kort har jag använt MiniBus med paket stämeln igen. På det ena motivet har jag klippt bort håret för att få till en kille. Textstämpeln (Tingtura) fick också en tillklippning då jag tröttnade på att ha utropstecknet med i text-ramen jag gjorde.

Ha en fortsatt trevlig dag
Kraaam C

10 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Ojoojoojjj en maaasa ljuvligheter!!!Kraamar

Nanna76 sa...

Vilka söta små tags och kort! Så härliga somriga färger det är! Fina stämplar med, äger inga själv dock, än...
Kram Johanna

Tygbiten sa...

Jag säger också Ojojoj så många söta kort. Nu vill jag också ha dessa minibus...

Yoli Design sa...

Woooooooow vilka tags och vilka gulliga minibus stämplar... :D
Himlans så produktiv du är!! :P

Jag längtar till ditt tingtura inlägg!! :P haha

kraaaaaaaaaaaam

Loreleii sa...

Vilka urgulliga minikort och tags!! Supermysiga!

Kram/Karin

Eva J sa...

Såååååååå ursöta tags. Perfekta att ha till paket och blommor. Mini korten är också kanon. Har fått mina första stämplar från Skogstokiga och de är så fina men har bara hunnit med ett kort än sålänge.
Ha en skön vecka
Kramar Eva

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Äntligen har jag bloggat om RAKen! Troddde ju som sagt att jag redan gjort det, men nänä.. *ler snett* Du ska ha ett stort tack för både kort och pyssel! Jag blev superglad och jag älskar verkligen kortet!

Vilka söta små ministämplar du fått tag på! Så himla fiffigt med småtaggarna!

Hoppas du njuter av sommaren!
Ha de bäst snäckan!
Kraaaaam / Angelica

Anneli sa...

Ååååå så underbar stämpel minibus och så super söta minikort och tags.
Så på hittig du är det blir så bra.
Alltid lika rolig komma på besök här , man får så mycket inspiration.

100000000000-kramar Anneli

Linda sa...

VIlka härliga kort och alster du har gjort alltså. Man blir alltid lika glad av att besöka din blogg

Anonym sa...

Så himla söta!!! Gillar din stil!
Kram ztina