onsdag 22 juli 2009

Mitt första Gäst-DT alster för Tingtura

Jaa jag vet att ni redan har sett mitt flaskkort som jag gjorde till Tingtura förra veckan men jag hinner inte pyssla så mycket just nu för vi har blivit med hus - ska renovera och flytta in med start nästa veckoslut - det enda jag hunnit med den här veckan är veckans alster till Tingtura som ni ser i bloggen i morgon (torsdag)

Ni som tittar inom min blogg vet att jag gillar att göra busiga projekt när jag skapar så att det blev en slipsform på mitt flaskkort är inget nytt (fniss). Allt för att förstärka att kortet är tänkt att ges till en kille/man

När jag såg Rektangel linjerad-rutan fick jag genast ett par idéer till hur jag som kortmakare kan använda journaliseringsrutan (som det är). Att ha den som etikett var en ide och den använde jag här. Stämplade med textstämplarna GRATTIS och ÖNSKAR (jag bara älskar textstämplar då jag ogillar mina kråkfötter...fniss)
Blev inspirerad av 3 cirklar stämpeln att måla mina motiv i 70-tals stil såå pojke med paket fick en skjorta som liknar den jag tror att min far hade under 70-talet.
För att få till lite 3D-effekt satte jag ett riktigt paketsnöre på paketet och ett par plastpluppar i vissa mitt cirklar.

Just nu finns det två bra skäl att titta inom Tingturas blogg: De lottar ut lite bloggodis och såå ska jag blogga igen i morgon (eller idag om du tittar inom torsdag)
Har ett nytt kort på gång...kommer nog in i bloggen i morgon (torsdag)
Ha det gott
Kraaam C

3 kommentarer:

Lotta sa...

Snyggt kort!

Grattis till huset. Vi blev med hus i våras, men har inte flyttat än, vi renoverar just nu och det verkar aldrig ta slut. :-)

Förresten har ny bloggadress om det skulle vara så att du inte känner igen den. :-)

Kram Lotta (Tilda Viola)

Yoli Design sa...

meee love that bluething!!
hihi ja, sååå snygg är dtt slips-falskkort!! :D

Åhh så himla läckra tingturas nya stämplar är... :D men attans att jag msåte shoppa nu igen då!! *haha*

Kraaaaaaaaam sötnos!!

Linda sa...

Så läckert alltså!!