onsdag 28 oktober 2009

Bus eller godis???

Ja ja jag vet att ni redan sett de här korten...men jag vill gärna ha in dem i mitt eget galleri också...så ni får se dem i repris (ler).

Jag tog min an ett av de sponsrade Halloween kiten ifrån AltheasMix, som vi fick inne på ScrappTorget. Att få ett kit med kortstommar och mönsterpapper passade mig bra eftersom jag inte fått fram alla mina pysselgrejor än...kan tala om att jag njööt av att äntligen fåå pyssla lite igen...yeeeaaa!!!

Mina första projekt blev dessa färgglada BUS eller GODIS kort med godis på.
(fick ju ha något att dekorera min kort med då jag inte hittat mina stämplar i flyttröran...fniss.)

På mitt ena kort satte jag fast två klubbor genom att göra hål i mönsterpappret och trä ett band igenom

På mitt andra kort gjorde jag en klubbhållare med en bit cardstock. Dekorerade med band som jag fäste under cardstocken och så knöt jag en rosett med ännu ett band mitt på.

Fixade till ett par av de utstansade spindlarna så att de blev svarta (med fluid chalk) och så lackade jag med 3D-lack och glitterlim. Idén att låta spindlarna klättra i pärlfloss fick jag från Dollivers Halloween kort (som hon skapat ut av ett liknande kit)

Det fanns massor med utstansade figurer i kitet så jag dekorerade insidan av korten med...ritade dit lite spindeltråd med vit penna och ett par figurer...klart!

Ett av korten i kitet delade jag på mitten för jag ville göra två mindre kort att sätta på gåvor.
På detta chalkade jag det embossade spindelnätet med vit fluid chalk för att framhäva nätet och fåå en mer spöklik känsla. Vek den största blomman på mitten (som jag brukar) och den mindre ovanpå.

Efter mycket funderande köpte jag på mig en Retroblom stans...hihiii och gjorde egna blommor som jag dekorerade mitt sista kort med. Nu tror jag att jag får köpa mellan stansen med för det var ju himla kul att göra egna blommor och snyggt blev det med (ler). Dessa blommor gjorde jag av både det embossade spindelnätspappret och mönsterpapper. La på lite svart glitterlim på spindelnäts pappret så blommorna glittrade lika fint som randen i pappret.

Och såå här fina blev gåvorna med korten på...säg vilken värd eller värdinna som inte skulle bli glad av att få dem??? (fniss)

Om ni har tur hinner jag slänga ut ett nytt o-visat kort på fredag...så ni slipper sitta och titta på "gammal" skåpmat. Önskar såå att jag orkade pyssla mer privat också såå jag hade lite kul saker o visa upp bara för er som "smyger" här i min blogg (ler) för idéer har jag många...lider bara av ork- och tidsbrist just nu.
Ha det gott
Kraaam C

Inga kommentarer: