tisdag 27 januari 2009

Alla Hjärtans Dag inspiration

Jag har lyckats få samma förkylning som mina döttrar gick med förra veckan så det blir inget nytt skapat här hemma för jag orkar inte tänka med den här förkylda hjärnan (så jag får väl se hur bra det här inlägget blir...fniss)I väntan på lite nytt får ni stå ut med lite som redan visats i Stämpelbodens blogg. Först ut är min favorit. Jag blev lite små kär i det här lilla trollet när jag satt och titta på honom inne på Stämpelboden, för han ser så glad ut och när jag gjorde tändsticksasken innan jul, fick jag idéen att använda ängel-swirlen till att skapa något med en skogs känsla. Och så här blev resultatet när jag grejat med distresser, div. stämplar och lite embossa. Idéen att använda det hela till mitt Alla Hjärtans Dag tema kom efter att jag såg den snygga chokladförpackningen i vårt skafferi.
Blommor är ju vanligt att ge bort på Alla Hjärtans Dag så jag skapade ett kort att sätta i en (eller runt) en blombukett. Tyckte att den lilla alven hade just "fångat mitt hjärta"
Och så den största utmaningen...att få till ett fräckt och lite små busigt kort av dessa fräcka hjärtstämplarna, som jag upptäckte passade så himla bra ihop med textstämplen. Men inspiration kommer när man minst anar det och genom lite lek med distresser fick jag denna idén.
Alla stämplar hittar ni förståss hos Stämpelboden
Och vill du veta mer om hur jag gjort de olika alsterna så får ni gå in på Stämpelbodens blogg. Länk hittar ni i inlägget under detta.
Ha en bra dag

Inga kommentarer: