onsdag 7 januari 2009

SurNisse X 3

Jag gav ju lite på skoj ett "nyårslöfte" här i bloggen och nu har jag skapat tre kort med en av mina nyaste stämplar, SurNisse från October Stamps. Jag har dessutom utmanat mig själv att skapa färgglatt, en stil som jag själv gillar (men inte så många andra...fniss) Textstämplen kommer i från InkyWings.
En närbild på blommorna där jag lekt med lite grön ståltråd och ett par pärlor jag hittade i gömmorna. Om ni inte har sett det så har Nissen fått röda prickar i ansiktet och på händerna.
Ett nytt kort med lille SurNissen. Han såg så gulligt sur ut att jag inte kunde låta bli att göra ett "kalla mig inte söt" -kort av honom.
Närbild på SurNisse. Den här gången fick han lite fräknar på näsan (hur söt som helst e han ju)
Sist ut är ett flask-kort med samma Nisse-man. Önskade mig ett "hål", till mina flask-kort i julklapp och nu fick jag använt det med. Piffade till det hela med att först sätta mönster papper där jag skulle stansa ut hålet och sen stansade jag(hade testat att göra hål i mönster pappret och montera efter men det är onödigt dubbeljobb...fniss).
Solen sken så fint idag så jag fick testa att fota ett par gånger men det blev ändå bäst med sol på Nisse och då får ni ju se att han och blomman är monterade på 3D-kuddar (därav skuggor).

Och så en närbild på flask-kortets Nisse.
Fick en ny omgång stämplar i posten idag så det lär bli en hel del kort och annat att skapa för mig framöver också. Men närmst väntar lite projekt för Stämpelboden som jag ska göra så det blir kanske inte så mycket nytt på ett ta i bloggen.
Ha det gott!

4 kommentarer:

Anneli sa...

Vilken rolig stämpel :-)))
Så bra du har fått alla korten..
Gillar det sista krya på dig.. så häftigt och så snyggt.

kram Anneli

lillis70 sa...

*skrattar* Han är ju så sött sur!!!
En stämpel som jag nog aldrig skulle köpa om jag inte hade sett den hos dig! Nu vill jag ha :-)
Kortena i färglatt är så fina och jag blir glad när jag ser dom!

lillis70 sa...

Finns en award till dig hos mig :-)

Anonym sa...

Så snyggt och jag gillar färger om man kan kombinera dem och det har du lyckats med jättebra!
//Ha en bra vecka