fredag 30 januari 2009

Nya kramar ifrån Ella

Nu har jag äntligen orkat skapa lite igen. Jag vet att jag redan har visat bus-söta Ella och text-stämplen för er men idag ville jag visa er något kul jag hittade inne på Tingtura. De har munnar som man kan köpa och använda till Majas Vänner stämplarna. 3 olika munnar i två set. Och eftersom jag är en små-busig tjej var jag ju bara tvungen att köpa den här munnen med en Bläää-tunga och sätta den på lilla Ella och vips hade jag en ny stämpel att visa upp. (ler).
Den här gången har jag målat Ella med ProMarks pennor. Jag klippte ut ett flask-kort i orange Cardstock. Stämplade texten med röd stämpelfärg som bakgrund och använde Ellas hjärtan (som hon har ovanför huvudet) som dekoration. Stämplade en Ella på kortet för att få dit hennes hjärtan samt tofsen på huvudet (som är så pilligt att klippa ut). Chalkade kanterna med två olika bruna färger och sen ritade jag dit en sömn för dekoration.
Om ni inte minns hur Ella ser ut utan sin mun så får ni här en påminnelse (bilden är ifrån mitt första Ella kort)
Jag hoppas att ni alla mår bra och att ni hinner skapa så mycket ni vill.
Själv hoppas jag att jag hinner göra några kort till olika tävlingar, jag hittat på nätet, i helgen.
Ha det bra och tack för titten.

4 kommentarer:

Anneli sa...

Så super söt stämpel och vilket gulligt flaskkort ,så underbart.
Lika rolig som vanligt och besöka din blogg. Det är så mycket snygga saker i den jämnt och man få så mycket inspiration .
Tack gör alla goa kommentarer i min blogg jag blir så GLAD

Kramizar Anneli

Carola sa...

Hittade hit hos Dig genom en kommentar Du lämnat hos mig, via Stämpelbodens bloggjägare (Är inte så hemma på det här med bloggande än, men försöker lära mig). I alla fall gillar jag Din blogg helskarpt och jag följde julbloggen Din också före jul. Så roligt :D Du har några riktiga go´bitar i bloggen. Gillade bl.a. Nyckelskåpen, Ljuslyktorna med tillhörande kort och asken + mkt mer! Här hälsar jag gärna på igen.
/Kram Carola

Tygbiten sa...

Åh vad fin hon blev med mun, och vilken busmun. Passar ju hur bra som helst.
Förlåt att jag inte har dragit igång någon tråd på FL. Nu märks det att barnens och mannens aktiviteter drarigång. Jag har bara tisdagar som jag inte har möte eller kör bil frm och tillbaka. Mannens aktiviteter är inte av hobby art, han är kommunpolitiker och har mycket möten på kvällarna som ingår i arvodet och vi anser att har man betalt så ska man också gå. Detta var något vi visste när han tog åt sig uppdraget så det är bara att gilla läget. Han sitter ju på 4 år i taget och två har redan gått.
Därför hamnar det på mig att köra barnen på deras aktiviteter. Det tar mer tid än man tror för det är inte så stor ide att köra hem om 8 km om träningen bara är en timme.
Jag har lyckats med att få scrappa några kort till alla hjärtans dag men har inte fotat av dem än. Det kommer.
Vi hörs kram Tina Tygbiten

Carola sa...

Du har nå´t att hämta i min blogg. Och utmärkelsen gäller både Den här bloggen, Din julblogg och Lillflickans söta blogg!
/Kram Carola