måndag 12 januari 2009

Kramar från Ella och mig

I melladagarna råkade jag se en söt kattstämpel i Hoppetossans blogg och eftersom hon länkat till företaget som säljer stämplen blev jag förståss "med fler stämplar". Men idag är det inte kattstämplen jag ska visa upp utan... ...lilla söta Ella (hon är så lik min yngsta dotter, så hon fick självklart flytta hem till mig) Både hon och text-stämplen kommer ifrån Tingtura Design. (även textstämplen är en copycat ifrån Hoppetossan som hade stämplat upp den på kort, i sin blogg, så fint så jag ville me ha den)
För att ytterligare prata om Hoppetossan så har jag distressat bakgrunden med den teknik hon använder till sina tags (fast jag som är nybörjare på detta fick nog inte till det riktigt så bra som hon..hihii). Jag har använt färgerna Fired Brick (röd) och Worn Lipstick (rosa).
De små hjärtana hör egentligen till Ella (sitter över hennes huvud) men när jag ritat ut bakgrunden efter en mall fick de inte plats där länge så jag dekorerade runt texten med dem istället. (när jag gjort klart mitt kort fick jag känslan av att jag sett detta kort innan så om jag lyckats att lifta någon rakt av ber jag om ursäkt för att jag inte kommer ihåg vart jag såg det)
En närbild på Ella som jag färglagt med distresser och H2O pensel (sååå mycket kul-ligare att färglägga nu när jag har den)
Precis som Ella ger en massa kramar vill jag ge en stor TACK-Kram till er som tar er tid och skriver en kommentar i min blogg. Det gör mig så glad i vintermörket och får mig att vilja skapa mer.
Ha en bra dag och ta hand om er....och håller er ifrån alla dumma bacilusker som härjar i vinterrusket.

4 kommentarer:

Tygbiten sa...

Tack tack snälla du för awarden du gav mig. Kan inte fatta att du inspireras av mig. Du som gör så fina saker.
Själv har jag bränt mig lite på julkorten så mitt scrappande och bloggsurfandet har legat nere under jul men nu så är jag på G igen.
Kommer "springa" hos dig och låna ideer. Tack på förhand
Kram

Anonym sa...

Vad kul att jag hittade hit! :D
Helt underbart kort, jag älskar det! Så läckert med den svarta kanten runt bakgrunden och de dubbelstämplade hjärtana som förstärker utseendet på texten. Läckert!
Hit ska jag komma tillbaka!
/Kicki

Anonym sa...

MKT snyggt kort! Helt i min smak :) Och visst är det kul att leka med distresser?! Jag älskar det :D Din bakgrund blev väldigt bra tycker jag. De svarta strecken runt bakgrunden skapar en snygg ram och passar illa bra till textstämpeln. Det måste jag komma ihåg :)

Anonym sa...

Kortet är superfint! Du har verkligen lyckats med färgerna! Kjam..