tisdag 24 mars 2009

En enkel Tag

Jag kände för att göra något väldigt enkelt men ändå kul och resultatet blev en härlig Tag med stämplar ifrån Tingtura
Min ide var att stämpla Gräs och Blomma-stämpeln med grön distressfärg direkt på tagen. Och sen bygga blomman i olika lager av uppstämplade papper.
Började med att färga in ett papper med prickar i gul distress (mitt favorit sätt att färga in med distresser som ni sett många gånger förr) till mittdelen av blomman. Sen tryckte jag upp hela blomman på vit fotokartong och färglade med röd distress. Klippte ut delarna och monterade ovanpå blomma jag stämplat på tagen. Även den lilla humlan är färglagd i distress och urklippt ifrån kartonpapper En närbild på blomman som jag la 3D lack på för att jag sett andra göra det och kom på att jag själv hade en sån flaska stående i gömmorna.
Och så kunde jag inte låta bli och ringa in hela tagen med en ritad sömnkant.
Kan tipsa om att Gräs och Blomma stämpel just den här veckan är veckans vara hos Tingtura om någon skulle bli sugen på en lika dan (ler).
Ha en fortsatt bra dag
Kram C

8 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Welcome back my dear!! Ett jätte härligt tag!!Man får summefeelings<3 Kraam

Anonym sa...

Så himla söt din tag blev.
Ska blii himla kul och se vad du hittar på med gubben o katten. Och är väldigt nyfiken på vad du gör om. :)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Det blev ju en - enkel - men supersöt tag! Snyggt med 3D-lacket!

Kram / Angelica

Tygbiten sa...

Så söta, känns som sommar när mans er tagen. =) Vaknade till -10 grader idag så lite sommar känsla gör gott. Kramis

Anneli sa...

Vilket söt tags,.
Så snyggt när det inte var så mycket på den...
Söt stämpel
Kram Anneli

my world sa...

Vilken jättesöt tags! Kram

Anonym sa...

hej tack för kommentaren i min blogg o att du gillar det jag skapar :-) mvh vickan

Loreleii sa...

Hm... jag kanske ska ta en tur förbi tingtura för de stämplarna var jättesöta! Mums vilken söt tag! :-)