söndag 15 mars 2009

Ett flaskkort och en tag med samma stämpelmotiv

Så var det dags för lite nya alster här i min blogg och ännu mer prickar...hihihiii.Först ett flask kort för att fira ett nytt hem (tänkte att man kanske tar med sig något att fira i och då passar det ju bra att sätta kortet direkt på flaskan)
Textstämpeln kommer ifrån Tingtura och den är stämplad på en bit kartongpapper som jag distressfärgat. Rev mönsterpappret så att jag fick de färgerna på cirklarna jag ville ha bakom texten. Har duttat med guldfärgat glitterlim runt texten (vilket syns dåligt på bild)

Den här härliga snigel med en liten husvagn på ryggen kommer ifrån Skogstokiga. När jag köper stämplar har jag redan en idé på vad jag ska göra för kort med dem och när jag såg den här lilla sötnosen hade jag redan köpt på mig Tingtura texten så han blev min hus-stämpel som jag inte hade.
Snigeln är färglagd med Promarks och så har jag satt glitterlim i guld på vissa detaljer. (syns tyvärr inte så bra)
Hittade små blommor i mina gömmor, i samma form som på snigeln så jag fick till en liten ängskänsla. (har glittrat lite på bradsen med)


När jag ändå höll på att färglägga stämpelmotiv gjorde jag ett extra och det fick pryda den här tagen (om det nu får heta tag utan de där avklipta hörnen??) till en inbiten husvagns campare eller till en nybliven ägare av en husvagn vad vet jag....
En närbild av tagens överdel

Och en närbild på snigeln. Den här gången målad med lite andra färger på blommor, lappar och gardin. Fylde mitten på hjul-blomman med guldfärgat glitter (och även mitten på de andra blommorna)

Om ni blev lika förtjusta i den här lilla snigeln (som jag) kan jag berätta att Petra (som gjort den här stämpeln) just nu håller på att släppa en massa nya stämplar som hon visar upp i sin blogg. Blev du nyfiken? Klicka här

Det var allt från mig idag. Hoppas ni alla har en bra dag.
Kram C

6 kommentarer:

Bettan sa...

Vilken härlig stämpel :-) Snyggt kort också ;-)
Trevlig fortsättning på helgen!
Elisabeth

ZozzosLiv sa...

Helt galet underbart flaskkort!!:-) Riktigt häftigt och roligt!!;-) Kram

Anonym sa...

Vilken underbar stämpel. Känns som en måste stämpel :) Kortet var så gulligt. Kan ju säga att ögonen vilade rätt länge på den gulliga snigeln. :)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Gud, vilken söt snigel! Och jättefint blev det med flaskkortet och tagen!

Kram / Angelica

Tygbiten sa...

Underbar snigel å ett superfint kort. Givetvis var jag ju tvungen att kolla in Skogstokiga, det borde jag inte gjort. Jag hade köpstopp efter mässan men var bara tvungen att ha jägaren, skataren, sjuksköterskan, käpphästen, fotbollskillen och piraten. Så kan det gå...

Petra Maria sa...

Superläckert flaskkort.