torsdag 26 mars 2009

Ett kort till min make på Våran Dag

Det här kortet gjorde jag till Tingturas Februari månadstävling. Men jag har inte visat kortet innan eftersom jag gjorde det för att ge till min man på vår dag (som är idag)
Kravet till tävlingen var att använda en skiss (som man behagar) och ha med minst en stämpel ifrån Tingtura och eftersom det var alla hjärtans dag fanns det ett stor hjärta på skissen förståss...hihi.
(Jag vann nästan tävlingen med mitt kort men då det stod jämt mellan mig och en till efter DT:ernas röster blev det lottning och jag förlorade den...)
Till hjärtat har jag använt fotokartong som jag färgat in med rosa och röd distress. Klippte ut ett hjärta på frihand och satte rött silkespapper bakom. På skissen var det ritat kryss, på hjärtat och där satte jag band.
Där jag satte texten var det markerat flera streck uppifrån och ner så jag satte band och text för att få till den effekten.
Och eftersom det var ett kärleks kort använde jag mig av mitt par som kramas -motiv som jag målade med ProMarks pennor. Lite närbilder på mitt kort i olika vinklar så att ni ser 3D effekten lite bättre.
Hjärtat som blev kvar när jag klippt ut mitten på det stora hjärtat satte jag på insidan av kortet. Använde även texten här inne och dekorerade på liknade sätt som på utsidan.


Det kommer lite nytt att titta på här i bloggen redan i morgon för då fyller maken år och hans "presentkort" ligger klart på mitt pysselbord...hihi.

Födelsedagskortet kommer jag inte och vissa än för det har jag tänkt att göra till Mars månadstävling inne i Tingturas blogg.
Ha en bra dag (och puss på dig gubben om du hittar in hit...hihii)
Kram C

12 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Åååh så gulligt kort!! Man blir nästan nykär. Jag+Du=Sant så himmelens sött!!!:-) Kraam

my world sa...

Så fint kort! Hoppas att han blev glad! Kram

lillis70 sa...

Förstår att dom hade din i topp!
Kortet är verkligen bara så gulligt!

Anonym sa...

Så gulligt kort. Hoppas ni får en bra dag!

Anonym sa...

Det är ett supersnyggt kort! Jag röstade på dig :)

Anonym sa...

Jätte fint kort ,härligt med kärlekskort
Puck/Stämpelboden

Anonym sa...

den fina kram pojke flick stämpen varf e den köpt? Fint kort du gjort med den.

Anonym sa...

vet ej om min kommentar kom med??? så testar igen. Fint kort du gjort med kärleksparet. Var köpte du den fina stämpeln? tack på förhand // vickan

Bettan sa...

Sött kort :-)

Anonym sa...

hej igen, tack för svaret. jag ska kolla den sidan :-)

Lena sa...

Vilket fantastiskt kort!! Superläckert!!
TUSEN TACK för den gulliga kommentaren på min blogg, jag blev lite rörd..Kul att få respons på det man gör!! Uppskattas verkligen!! Ha en bra helg!!
Kram Lena

Nanna76 sa...

Verkligen fint! Hmmm... jag är lite nyfiken på ledtråden, är det skor eller fotbehandling han ska få?hihi...
Kram