fredag 27 mars 2009

"Ett presentkort till Dej"

Just nu är det många speciella dagar i vår familj. Igår firade maken och jag Vår dag och idag fyller maken år. I år får han ett presentkort på en....(nja det är en hemlis men det finns en ledtråd utanpå kortet för den som vill gissa) i present av mig (kortet är förståss handgjort av mig så det blir en dubbelgåva...hihi)


Idén till mitt kort fick jag när jag köpte den här stämpeln (Solvirus) på October Stamps och tänkte att man kunde använda den som mittendelen av en blomma

Jag stansade ut hjärtan i olika färgglada papper och monterade på baksidan av motivet som jag redan hade färglagt med ProMarks och klippt ut. Sen tog jag en grön piprensare och gjorde en stjälk och blad och vips hade jag en blomma att dekorera mitt kort med

Så här blev mitt färdiga Present-Kort. Texten kommer ifrån Tingtura Design (som det egentligen heter)



Och så ett par närbilder på de olika detaljerna på kortet (inklusive ledtråden...fniss)
Jodå maken fick ett födelsedags kort också men det får ni inte se än för det ska jag tävla med först...hihii

För er som blev sugna att shoppa inne oss October Stamps vill jag tipsa om att först gå in under Nyheter och Info (hittas i vänsterlisten lite längre ner) och som vanligt har jag länkat direkt till förtagens shoppar- klicka på deras namn (i annan färg)
TACK så mycket för alla härliga kommentarer ni lämnar efter er
Önskar er alla en fortsatt skön fredag och helg
Kram C

6 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Vad fiint kort!!Jag har iiingen aning om vad du ger i present åt honom...Men superhäftigt kort iaf!!:-) Kraam

Anonym sa...

Jättesnyggt kort! Du är verkligen kreativ och påhittig!
Kram Kicki

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Jättefint och kreativt kort! Jag gissar på en fotmassage kanske? =) Hursom så lär han säkert bli glad för det han får!

Ha en trevlig helg!
Kram / Angelica

Anneli sa...

Wow så super snyggt kort .. gillar när du har satt många olika band och piprensaren som stjälk så snyggt. Jag gissar också på en fotmassage..efter somdu har satt ditt dom små söta fötterna i bandet.. ska bli roligt höra sen om det stämmer.

Kram Anneli

Anneli sa...

Du har en award att hämta hos mig!
Ha en underbar söndag.
Kramar
Anneli

Yoli Design sa...

wow cyllan...
det är ju helt fantastiskt detta kortet! Gudans vad din stil börjar komma fram och det känns att du hittat dig själv... :D

såååå härligt och du sprider en fantastisk glädje genom dina skapelser... :D

kram på dajj tjejjen...