tisdag 31 mars 2009

MIn blogg fyller 1 år

Idag är det precis ett år sedan jag skrev mitt första trevande inlägg här i bloggen och visade upp min första LO som jag hade gjort till Vårans Scrappartråds utmaning på temat PÅSK (om någon vill se mitt första inlägg klicka här)
Tjejen som gjorde den här LO hade ingen anning vad en hÄngel eller fluid chalk var men det skulle hon lära sig under det här året...hihiii
Men hon insåg i alla fall att om hon skulle fortstätta skapa LO:s fick hon allt köpa på sig mer scrapmaterial så det shoppades blommor, knappar, band, mönsterpapper mm och jag fortsatte att kämpa på med utmaningarna inne i tråden på FL (FamiljeLiv)

Min andra LO
(här har jag använt mönsterpapper ifrån Ullared
och mer scrap-liga dekorationer)

Efter ett par LO:s såg de fortfarande ut så här
(jag kom inte ifrån min Klipp&Klistra stil liksom)

Så det kanske inte var så konstigt att jag halkade in på Kortmakare-bananskalet när jag såg andra göra fina kort (i bloggar) och upptäckte alla butiker som sålde stämplar (text och figurer)
Även om mitt första stämpelinköp (ifrån InkyWings) var nervöst då jag inte hade en aning om vad en Omonterad stämpel var men jag köpte på mig nått som hette Ez-mount för det läste jag att jag behövde...hihii Men jag minns hur glad jag blev när jag upptäckte att det fanns textstämplar och jag slapp skriva förhand (jag som ogillar mina kråkfötter)


Mitt första scrapkort med textstämpel
(siffrorna är egentligen ett till klippt Z och ett O)


Ännu ett av mina tidigare kort
(Är det någon mer än jag som ser vilken stil jag
gillade redan här? Just det - färgglatt..hihii)

Mitt första hÄngla kort som jag målade
med distresser och med chalkade kanter
(fast jag tror jag har använten vanlig stämpeldyna här
fluid chalkarna köptes senare...hihii)

Det var lite bilder och minnen ifrån min första tid som scrappare - kortmakare. Det har hänt en hel del sedan mitt hÄngla kort men jag vill inte tråka ut er med ett lååångt inlägg om min personliga utveckling så jag sätter punkt här.

Men jag kan väl inte fira min blogg utan ett litet jippo eller? Jag hade ju en tävling när jag firade ett halvår i bloggen så visst ska jag ha en tävling nu med men den kommer inte ut idag...nä ni får allt vänta en dag till innan jag presenterar den - så välkomna tillbaka i morgon
Kram C

2 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Grattis till helårs-bloggandet!
Vad kul att se utvecklingen!
Även om jag inte gillar mina äldre alster så värst mycket så är det kul att se hur man utvecklat tekniker och ändrat stilar, eller när man haft perioder av vissa inslag. Häftigt!
Numera vet jag iaf också vad hÄnglar är, men äger fortfarande inte någon... Är man konstig då? ;-)
Vad underbart det såg ut att vara på symässan. Attans att jag inte hade en aning om det, bor ju bara tre mil därifrån... =/ Jaja, det får bli nästa gång!

Blev mannen glad för sin fot-present då? (wiihooo - jag gissade ju rätt!)

Ha de gott!
Kram / Angelica

yoli sa...

Vilken resa du gjort...
tänk ett år - då och nu!! Wow säger jag...
Du har ju verkligen exploderat i ditt skapande...
Önskar att jag hade kvar mina första kort... har kvar min första LO... :D Men korten hade varit mest intressanta eftersom jag kortade säkert ett år innan jag började scrappa.

kraaaaaaaam på dajj
din lille tjärna!! :P