måndag 9 mars 2009

Ett helt galet Prickigt Kort

Efter en liten paus i mitt skapande så har jag äntligen gjort ett par alster. Först ut ett helt galet PRICKIGT kort. (mitt andra alster är än så länge hemligt så ni får vänta tills jag kan visa det...hihii)Jag utgick ifrån ett färdigt kort jag köpt på rea (fast jag hade för mig att de skulle vara hela så jag fick ändra min idé att passa ett kort med "titt-hål") Min grund idé var att se hur tokigt det kunde bli att dekorera ett prickigt kort med ännu mera prickar...hihii och så här resultatet.
Blommorna har jag själv gjort (finns ett inlägg längre ner i min blogg om hur jag gjort dem om någon vill veta)
Brassade på med så mycket prickigt jag kunde hitta i mina material burkar...hihii. En bit rest papper (från när jag gjorde en LO) och så ett röd och vit prickigt organsaband fick sitta på tvären. Bandet är dekorerat med en kapsyl (från en läskburk) som jag knutit fast lila och organge pärlfloss i. Text-stämpeln är ifrån Tingtura
Eftersom jag fick ett titt-hål i mitt kort så fick det bli ett stämpelmotiv på kortet (fast jag inte tänkt det ifrån början) Har målat Stella (ifrån Tingtura) med Promarks. Jag har gett Stella en mun med (det finns såndana stämplar med på Tingtura) för hon kommer utan.
Det var allt för idag. Det kommer mera men jag vet inte när, för just nu är det lite segt att hitta inspirationen men jag har ett par idéer i rockarmen som kanske blir gjorda inom en snar framtid...hihii
Tackar för titten och ha en bra dag
Kram C

6 kommentarer:

Anonym sa...

Helt underbart kort!!! Aj löööv it!!! :D Väldigt inspirerande!
Älskar hur du lägger till små detaljer på Majas Vänner, det blir så fint!
Kram Kicki

Anonym sa...

Jätteläcker, blir ju riktigt glad över att titta på den. Vad smart att använda kapsylen från en läskeburk, trodde det var nåt köpt först, nu ska jag gå i sonens pantflaskkasse.
Kram Johanna

Anonym sa...

Så himla fint med alla prickar. Och så gulligt med stämpelmotivet som blir en tittut.

Anneli sa...

Ojoj, lika mycket fint här som vanligt!!!
Bara så snyggt kort ... WOW!

Kram anneli

Anonym sa...

vilket härligt prickigt kort...
Skönt med lite prickigt, för jag brukar själv använda mest randigt!! hehe...
kanske man ska pricka till det lite!

Kraaaaaaaaaaam

Vixen sa...

Verkligen helläckert du fått i hop kortet med alla prickar!