onsdag 15 april 2009

En tag till 1-års tävlingens vinnare

Efter ett par dagars väntan ska ni äntligen få veta vem det är som blir lycklig vinnare i min 1-års tävling men ni får vänta en liten stund till för först vill jag visa er vad jag pysslat med idag - en tag till vinnaren.

Jag har utgått ifrån skissen till min 1-års tävling när jag skapade tagen (jag ville ju prova på min egen skiss och även mina egna krav till tävlingen ang. text och dekorationer). Efter att ha gjort diverse kort i många färger kände jag nu för att jobba lite i bruna toner så jag tog fram alla mina distresser i bruna toner och färglade tagen samt texten (som kommer ifrån en bok) med. Hittade en bit mönsterpapper som gick i samma stil som min tag. Den fick lite chalk på sig...ja det fick både tag och text-halvcirkeln med (är inte mycket som slipper undan chalken sen jag upptäckte den...hihii)

Ett av kraven på min tävling var ju att ordet EN eller ETT skulle vara med i texten. Använde dymon för att skriva en del text och min nyaste GRATTIS stämpeln (som jag hoppas ni ser är prickig) som jag köpt hos PRICKIFORM. Blomma och band fick stå för färgen på tagen och eftersom jag blivit svag för kombinationen brunt och turkos, fick de gå i just turkost.

En bild på bloman som fick en vit halvpärla i mitten och 3D lack på sig

Och så kommer det som några (speciellt 4 duktiga tjejer) gått och väntat på läänge på
Vem är vinnaren av min 1 års tävling?? JO......

....det blev Tygbiten GRATTIS!!! Vill ni se hennes vinnade bidrag så klicka här


Som vanligt blir jag jätte glad för alla söta kommentarer ni lämnar efter er här i bloggen - TACK för alla snälla ord. Tyvärr har jag gått och fått dotterns sega förkylnings baciller så allt jag hade tänkt pyssla ihop idag för att ha lite nytt och visa er då och då får ligga på hyllan ett tag till...suck!
Så ni liksom jag får ha lite tålamod och hoppas att de små rackarna snart släpper taget om min lilla hjärna igen...hihii. (hoppas jag inte fått in för många stavfel mm i texten idag för som sagt jag kan knappt tänka...hihii)
Ha det gott
Kram C

5 kommentarer:

Tygbiten sa...

Tack snälla Cyllan med tjejjer för att ni utsåg mitt bidrag. Då var det en mening med att jag satt uppe till långt in på natten för att göra min layout. =)

Tygbiten sa...

Glömde mitt i alltihopa att tagen är fantastiskt fin. =)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Grattis "Tygbiten"!

Jättefin tag du gjort, Cyllan! Gillar också kombinationen av brunt och turkost - det ger ett gammeldags, men ändå ett nytt fräscht uttryck!

Vad tråkigt att du gått och förkylat dig! Du får kasta iväg baskeluskerna och se till att krya på dig! Förstår ju att du vill pyssla (och jag vill ha ögongodis att kika på! =))

Krya på dig!
Kram / Angelica

Yoli Design sa...

åhh så trist att de dör små elakingarna ska komma just precis när man ska pyssla!! :(
Men jag håller tummarna för att du snart är igång igen å pysslar för fullt...

Vilken snygg tag du gjort... läcker som bara den...

Kraaaaaaaaaam på dajj

Tiggy sa...

Vilken tjusig tag, snyggt med den blå blomman till. :)

Grattis till vinnaren!