måndag 6 april 2009

Mitt födelsedagskort till maken

Nu har de utsett vinnaren i Tingturas månadstävling, så nu kan jag visa upp kortet jag gjorde till makenMin man ÄLSKAR bilar och rally och färgen gul och det har jag utgått ifrån när jag skapade hans kort (och så följde jag skiss och krav på månadstävlingen inne på Tingtura förståss)
Som vanligt visar jag mina närbilder uppifrån och ner.
Här en närbild av text och bakgrunds-rutan (skapad för att stämma in på skissen som hade tre rutor i rad,uppifrån och ner) Färgade bakgrunden med gul distress och sen dekorerade jag med stämpeltryck av cirkel-stämpeln från Tingtura. Jag tyckte att den såg ut som ett bildäck och det passade ju bra på ett bil-kort. För att piffa upp kill-kortet dekorerade jag med små guldstjärnor (även de finns att köpa hos Tingtura) Text-stämpeln är också ifrån Tingtura om någon undrar (hihii)

En närbild på Elias (Pojke med bil i knät). Han blev dagen till ära förvandlad så att han skulle likna min man ännu mer än han redan gör (de har samma hår stil). Jag ritade dit glasögon och träskor på honom och så stämplade jag dit en glad mun. (Och så ritade jag dit stenen så att han hade något att sitta på förståss)

Chipboard bilen har jag köpt på Panduro. För att få "en röd tråd" i mitt kort målade jag bilen i Elias knä i samma färger som den köpte bilen och för att göra chipboard bilen mer lik bilen i knät satte jag mönsterpapper i fönstren.
I blommans mitt har jag satt en metallknapp (även den med däck-känsla) och så tog jag en bit av det svart-vitrutiga bandet, fransade upp det och satte bakom knappen.
Nummerlapparna är gjorda som små tags ,men de fick formen av de lappar som killarna använder på sina rallybilar vid tävling. Jag har själv ritat siffrorna i samma stil som på textstämpeln och den stilen har även fått inspirera när jag dekorerade runt texten och runt kortets kant

Det var allt för idag
Hoppas ni alla får en trevlig påsk-vecka (det dyker upp lite påskkort på torsdag)
Kram C
PS: Glöm inte bort min 1års tävling som du hittar här eller längre ner i bloggen Ds:

3 kommentarer:

Loreleii sa...

Snacka om genomtänkt! Och jättesnyggt! Du kan ju visst göra bra killkort! (men jag håller med om att det är mycket svårare med kort till killar än till tjejer, mer naturligt med mycket blommor och lull till tjejer på nå't vis)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Wow vilket genomarbetat kort där allt går i en röd tråd! Sååå snyggt och häftigt!
Stämpeln var urcool och alla dekos, papper, text och siffror matchar varandra perfekt! =)

Ditt babykort *pekar neråt* var också ngt av de gulligaste jag sett - supersnyggt färglagt och jättesött motiv!

Kram / Angelica

Anneli sa...

Underbara kort! Du är verkligen en fena på färgläggning!Så häftigt kortet blev så snygg ihopsatt.
Gillar det jätte mycket!!

Kram anneli