torsdag 9 april 2009

Glad Påsk

Jag satte igång en Påskkorts utmaning inne på FL för ett par veckor sedan. På skissen fick man använda det man ville och låta bli det man ogillade men man skulle ha med följande på kortet: äggform, fjädrar, band och minst 2 mönsterpapper

Här kommer mitt bidrag i den utmaningen (det var väldigt lärorikt att skapa efter sin egen skiss för nu lärde jag mig att göra dem enklare i framtiden...hihii). Kortet ser inte riktigt ut som det jag "lämnade in" till utmaningen för jag var inte nöjd med färgerna på pappren bakom fjärdrarna och banden så det har jag ändrat i efter hand.

Den här söta påskkärringen kommer ifrån Skogstokiga. Och GladPåsk-texten kommer ifrån Stämpelboden (finns bättre bilder på den på nästa påskkort längre ner)

En närbild lite ovan ifrån (här ser man även att jag satt spillpapper på insidan och stämplat med textstämpeln där med)

En närbild av påskäggen

I år behövde jag bara göra två påskkort (småtjejerna gjorde resten) och här kommer mitt andra kort

Dessa kul-liga hönor kommer ifrån Penny Black (inköpta på mässan (jag var på) hos Kortmakaren). Det var visst fler än jag som kommit på att de passade bra tillsammans med en pratbubbla (såg det på nätet)

En närbild på text-stämpeln ifrån Stämpelboden. Ritade en ram runt och har även duttat dit lite guldigt glitterlim

Kunde inte låta bli och pynta lite på insidan här heller. Samma text igen men den här gången stämplade jag först med brunt och ovan på det med svart stämpeldyna.

Jag hade en prov-påskkärring (ett stämpeltryck jag testar färg sammansättingar ) som blev så söt att jag ville använda henne på något sätt, så hon fick tittta ut genom ett hål på insidan

Nu tar jag ledigt ifrån bloggandet över påsken (men jag hoppas att få pysslat lite så det kommer nog lite nytt efter helgen)
Påminner än en gång om min 1års tävling som håller på till den 11 april - du hittar den här
Glad Påsk på er alla och ett stort TACK för alla söta kommentarer ni lämnar efter er

4 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Ojj vad ljuvliga kort...Vad häftigt med påskhäxan på insidan...Smart:-) Kraam!!

Nanna sa...

Tycker dina påskkort blev riktigt påskiga, gillar alla färgerna. Jättesnyggt!
Sen vill jag passa på och önska en riktigt Glad Påsk till dig och din familj.
Kram

Yoli Design sa...

Vilken underbar skiss och din tolkning blev ju superbra!!

Ha en underbar påsk!! :D

kram kram tjejjen!!

Tygbiten sa...

Så häftiga påskkort! Så kul och fina!