onsdag 29 april 2009

Nu har jag äntligen fått pysslat lite igen

Igår blev det en LO (till en utmaning på FL så den får jag inte visa förrän om ett par dagar) och idag knåpade jag ihop ett bidrag till Tingturas månadstävling som jag hade kunnat visa (för det får man för Tingtura) men eftersom jag gjort kortet till min mamma (och hon är här och tittar får ni vänta tills hon fått det innan jag visar upp det) Istället visar jag kortet jag gjorde av lite rester från dagens projekt.

Flicka med blommor(Katrin) fick en somrig stil (med hjälp av Promarks)...fler än jag som hade vita pumps på 80-talet tro??fniss Även den lilla humlan är färglagd med Promarks.
Lånade mina döttrars rosa fluid chalks till textrutans kant. Det blommiga pappret och dekorväv (tror jag det hette) har jag köpt på Panduro. Och så grävde jag lite i mina material lådor och tog fram vit punchiella och rött organsaband.

En närbild på stämplarna som kommer ifrån Tingtura (förståss och snart har ni alla lärt er det eftersom de är mina favoritstämplar...hihii)

Och så har jag fått lite awards...

Först den här som jag fick ifrån Anneli. Tack snälla du den värmde gott nu när skapandet legat på is ett tag
Om ni missat Annelis blogg tycker jag ni ska titta in där genast för hon gör såå läckra kort och hennes LO:s med kissekatterna är bara så fina (åååå!!!)
Och nu är det min tur och skicka den vidare till ett par personer förutom att jag bollar tillbaks den till dig Anneli (för du har en sån grym blogg och ger mig så goa kommentarer) så får...
...den av mig dels för att ni alla ger mig så goa kommentarer och för att dessa tjejer har såå mysiga bloggar som man gärna sitter länge i och bara njuter (jag inte får färg på namnen men de är klickbara)


Sen fick jag veta att jag ska få en KAOS-award på posten och den fick jag ifrån goa YooReen (tack än en gång). Ni som undrar vad en KAOS-award är kan titta här så länkar jag till YooReens blogg där hon beskrivit det hela mycket bra och det är även hon som skapat awarden.
Jag går fortfarande och funderar på vilka 3 jag ska skicka mina awards till (och så ska man ju skapa dem med...hihii) så ni får vänta ett tag innan vi får veta vem det blir som får mina....
(och YooReen din utmaning ska jag ta itu med i helgen. Fattar inte varför det ska ta emot så att dutta färg på en flaska...hihii)


Hoppas ni alla har sol och härlig vårväder där ni befinner er för vi har nog snudd på sommarväder här i Skåne idag så när jag är klar här ska jag ut i solen och njuta.
Ha det gott
Kraam C
PS: Glöm inte att YooReen har en utlottning till den som lyckas bli hennes 10.000:e besökare (så titta in i hennes blogg ofta!!)Ds:

7 kommentarer:

Yoli Design sa...

åhhh tack så jättemycket tjejjen!
Du rä ju för söt...

vilket härligt kort du gjort...
kul att du är back on track igen!! :P

Kraaaaaaam på dig...

Loreleii sa...

Men åh! Jag blir ju alldeles rörd! Tack så hemskt mycket!! :-D

Har du ändrat utseende på bloggen förresten! Det är jättesnyggt!

Loreleii sa...

Glömde ju kommentera ditt underbart söta kort ju! *skäms* Flickan har ett vackert namn :-D Delar ju med mig :-D hihi... Och mullberrypappret var perfekt till!

Loreleii sa...

*bollar tillbaka* Även om du nu redan har den... så finns det nå't i bloggen till dig ;-)

kram

ZozzosLiv sa...

Åååh vilket FINT kort...I Löööve pink;-) TUSEN TUSEN TACK för awarden...Den värmde hjärtat!!<3 Kraam

Tygbiten sa...

Tack snälla Cyllan för awarden. Du är väl bara för go´som vi säger i Dalsland.
Vilket fräscht kort du har gjort, det bara sprakar sommar om det och visst minns jag de vita pumpsen. Jag hade alltid pumps på den tiden med tubsockar ibland (????) Har sparat ett par cerisa och ett par lila men de vita är ett minneblott. De färgade använde jag på disco på vintern och då gick jag aldrig ute med dem därför finns de kvar. =O) Man kanske fota dem och göra en LO. Hihihi!

Tygbiten sa...

Jag skickar awarden till dig och bugar och tackar.