fredag 1 maj 2009

Ett kort i MiN STiL

Idag har jag pysslat ihop ett kort i MiN STiL till Lillnettans tävling som hon har i sin blogg (pågår till den 3 maj). Man ska skapa ett alster som är "typiskt dig och i din stil"

Typiskt för min stil är enkelt, mycket färg och lite busig (glimten i ögat) skulle jag själv säga. Jag blir i alla fall mest nöjd när jag använder den stilen på mina alster. Idén till det här kortet startade med den här tjejen, Ella (flicka som kramar hjärta)+ mun med tunga och KYSS MIG-texten (alla ifrån Tingtura). Varför det just blev Ella beror på att hon är (i mina ögon) en busig liten goo tjej som fixar den här busiga looken himla bra. (Och säg den om kan motstå en puss ifrån den här lilla tjejen??)

Eftersom jag gillade när jag anväde många olika mönsterpapper på julkorten i julas ville jag använda samma teknik på det här kortet, så jag letade upp lite olika färglada papper som gick i ungefär samma färger. Chalkade kanter och en ritad sömnkant är också något jag ofta gör på mina kort (så det fick ju också va med) och skulle det va med prickar på mitt kort för jag älskar prickar så det blev ett oranget band med vita prickar och en prickig brad i blomman och så sist men inte minst...

...texten. Distressade ett fotopapper i min typiska stil (små prickfläckar på färgad bakgrund) och stämplade dit texten i rött. Ritade en streckad kant runt om och monterade allt på en bit dekorations väv (kanske inte så typiskt mig men det låg i resthögen såå jag fick för mig att återanvända lite sånt och det gör jag gärna så det är kanske mer typiskt mig...hihiii)
Ett kort som gör en glad (hoppas jag) med mycket färg och bus - alltså ett typiskt kort i MiN STiL
Nu ska jag slita mig ifrån pysselbord och dator och gå ut i vårsolen och njuta lite
Hoppas ni med har det gott där ni är
Kraaam C

13 kommentarer:

Tiggy sa...

Oh my vad tjusigt, färggrannt. :)

Loreleii sa...

Mysigt kort som gör en varm i själen!

Lillnettan sa...

Ååh vilket härligt kort!!! Tusen tack för att du ville vara med och tävla!

Tygbiten sa...

Åh det bara lyser Cyllan om kortet. Så härliga färger och så snyggt!

Yoli Design sa...

ja.a det var verkligen diiin stil!! Å jag ääälskar det oxå för den delen... så härligt med färg...
hihi vad tycker du om min färgiga LO nu då!? Inte ofta jag scrappar utan ngt brunt alls... :P

Kraaaaaam på dig...

Nanna76 sa...

Ja verkligen är detta din stil. Blir så glad när man ser dina färggranna kort!

Kram Johanna

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Vilket härligt kort! Man blir så glad och varm i kroppen av att kika på det! Grym stil du har och det är verkligen superkul att kika in här! *ler*

Hoppas annars att allt är bra med dig och att du haft en bra valborg och en skön helg!

Du har lite grejer att hämta i min blogg!

Kramkram / Angelica

Karina sa...

Vilket fint kort. Vi är med i samma tävling hos Nettan. Nu ska jag titta vidare i din blog och hämnta lite inspiration. Lycka till!!
Kramar Karina

Tygbiten sa...

Hej vännen. Nej jag har inte stansat ut fyrkanterna jag har skurit ut dem med hjälp av skärmaskinen. Mycket skärande och mätande men det är kul att kombinera papper från olika företag.
Ha det gott och lycka till!

lillis70 sa...

Jag gillar kortet, färgerna och stämpeln! Bra jobbat :-)
Gillat Tingtura (väntar en hög med stämplar)
Kram

Anneli sa...

Så underbart kort vilka goa färger , man blir så GLAD när man tttar på det, Så underbar stämpel.
Kanon snyggt kort .

Krammmmmmmmmmmm Anneli

Lillnettan sa...

*host, harkel* Kolla i min blogg...

ZozzosLiv sa...

Vilket fantastiskt kort!!Så himla gulligt!!Jag gillar allt med den...:-) Kraamar