tisdag 12 maj 2009

KAOS-awards

Nu tror och hoppas jag att de flesta av mina KAOS-award hamnat hos sina mottagare (förutom din Zozzo men den kommer...) så nu tänkte jag visa upp dem och berätta hur jag tänkte då jag skapade dem...

Zozzo87`s KAOS:
När jag började skapa den i mitt huvud utgick jag ifrån de färger hon gärna pysslar i nämligen brunt och rosa, hennes alster är oftast lite romatiska (tycker jag i alla fall) och så är hon såå duktig på att få till fantastiska blomserdekorationer. Har försökt behålla min egen stil i det hela (fast detta är ganska låångt ifrån sånt jag brukar skapa själv...hihii) för det stod ju in Yoli´s beskrivning av en KAOS att en egna stil eller specialiteter skulle vara med

Bakgrunden har jag distressat (i bruna nyanser) och sen använde jag mig att Tingturas klick-stämpel i hörnen (syns på bilden ovan). Som dekoration på bakgrunden stämplade jag med text hjärta-stämpeln, ifrån Stämpelboden. En söt liten hÄngla flicka fick det bli för att följa det romantiska temat men eftersom jag färglade henne i ProMarks blev hon ganska busig i sitt utförande ändå (har dåligt med romatiska färger i mina pennor eftersom jag använder dem mest till mina färgglada motiv) Bokstäverna är ifrån ett ark jag köpt på Panduro (Tilda serien)

Eftersom Zozzo alster ofta är fulla med underbara blomster dekorationer ville jag ha med den detaljen på hennes KAOS. Hittade lite rosa blommor i min samling och för att "lifta" Zozzo ännu mer rullade jag ihop en bit dekorationsväv och la bakom blommorna (hon brukar gör dessa små rullar med not-papper) och så ville jag ha med något typiskt mig så det fick bli en bit prickig organsaband

Kicki´s KAOS:
På den här visste jag att jag ville ha med min favorit tjej, Ella (flicka som kramar hjärta)i från Tingtura (såå klart..hihii) och hon skulle målas på mitt personliga sätt. Eftersom Kicki ofta gör sina egna bakgrunder blev även den en viktigt del på denna KAOS.

Färgade in bakgrunden med distress. Sen stämplade jag med klick 1 + klick 3, båda ifrån Tingtura, tills jag var nöjd. Som dekoration har jag använt hjärtana som sitter ovanför Ellas huvud (på orginalstämplen). Ella fick på sig ett par lila skor och strumor och småå fräknar på näsan men jag har medvetet inte satt dit en mun på varken henne eller nästa tjej för att jag ville att alla KAOS:en skulle ha liknade utseende trots sina personliga stilar. På den här har jag stämplat dit ordet KAOS, för att än en gång följa upp tråden med stämplarna som Kicki är så bra på att använda till allt. A:et har jag stämplat upp på samma CardStock som kortbasen (för att dölja ett misslyckat A under) men det blev faktiskt en snygg detalj som jag missat om jag lyckats med stämpeltrycket ifrån början...hihii
Piffat till det lite extra med chalk och en sömn-linje.

När jag skapade Angels KAOS (kommer snart till den) kom jag på att jag gillade att den här blomster dekorationen så den hamnade även på den här KAOS:en men på den här har jag vikt två blommor och satt dem som ett T och sen satte jag en mindre blomma för att dölja häftklammern. Många prickiga organsaband och ett par röda blingstenar och så förståss en prickig brad i blomman för att göra KAOS:en mer i "min still"

Angel/Dolliver´s KAOS:
På den här har jag utgått ifrån hennes favorit färger, som jag läste mig till var svart och lila och så har jag utgått ifrån att hon är en rock-ig brud och när jag hittade det jag använde som mönsterpapper i en tidning blev jag såå glad för det påminde om en av hennes LO:s som jag gillade

Än en gång har jag färglags bakgrunden med distress och även här har jag stämplat lite med klick stämpeln innan jag dekorerade med Star swirl rund-stämpeln (Tingtura)
Fick äntligen använda min Tuffa Tjej stämpel (Tingtura). Jag har själv ritat dit det lilla röda hjärtat för de andra tjejernas stämpelmotiv hade hjärtan som jag ville även att Angel´s tjej skulle ha ett.
Bokstäverna är sticker jag köpt på mig i nån pysselaffär. De små silverstjärnorna hittar man i Tingturas shop och de passade superbra att förstärka stjärnmotivet på bakgrunden med.

Kom på att jag hade röd punchiella och vad är mer rock-igt än lite nät-effekt så den fick jag användning för som dekoration ovan på tidningsurklippet (som var ett tufft linne på en liten tuff kille), svart och vit prickigt organsaband, blomma i lila med spretiga blad (för att följa upp tuffa tjejens kjolkant) och så fick det bli lite bling här med för om jag förstått det rätt gillar Angel det med...hihii

Såå det var det hela för idag. Håller på med ett par hemliga projekt så jag vet inte riktigt när jag återkommer med en uppdatering men tills dess får ni har det såå gott.
Pyssla och njut
Kraaam C
Oja...är det något som undrar vad en KAOS är så hittar ni förklaringen här

4 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Ojojjojjj HEELT UNDERBAART KAOS kort!!!Jag fick banne mig tårar i ögonen<3<3...Kraamar!!

Yoli Design sa...

heeeeeelt för jädrans underbara Cyllan!!
Wow sitter å gapar å jag älskar dina motiveringar till dina KAOSER!
Att skapa så att både personens personliga och DIN stil kommer med på alstrena... underrrbaaaart!

Är så snygga allesammans.
Å att vika massor av blommor sådär var riktigt riktigt supersnyggt!

Kraaaaaaam på dig...

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Hej söta du!

Om du bara anade hur glad jag blev! Och din motivering och beskrivning till varför du gjort som du gjort - så jäkla vackert! Såååå himla inspirerande och jag är grymt impad av ditt tillvägagångsätt!
Du fick liksom med allt på den awarden - du träffade helt rätt med alla mina favvisar! Och jag gissar att det är bröllops-Lon i svart, rött och vitt som du gillar, eller?

Tack återigen tjejen, you made my day (plus några dagar till!)!

Ha de bäst!
Kraaaaaaam / Angelica

Carolas Bod sa...

helt otroligt vad fina kaos du gjort

är otroligt imponerad över dina alster, och att du så bra lyckas få in känslan för de som du skapar för

imponerande