lördag 30 maj 2009

Ännu mera CC-alster + utlottning av RAK för att fira 5ooo besökare

Då var det dags för ännu flera CC-alster. Idag blev jag äntligen klar med det andra av det två kort man skulle göra till CC-paket Kortmakare utmaningen. Vi fick 4 stämplar i CC-paketet och av dem skulle vi skapa två kort och även visa upp hela vår bredd eftersom första pris är en månads Gäst-DT hos Tingtura.

På det här kortet har jag utgått ifrån orginalstämplarna helt och hållet - tema Bullerbybarn och grattis-stämpeln...så det fick bli ett par barn som höll en korg full med blommor. Bakgrunden har jag distressat (som jag brukar a la Mariante/Hoppetossan stil) och sen stämplarde jag upp texten på "fel håll" för att göra det lite roligare. Gillade den prickiga, ojämna kanten, så den fick sista kvar på bakgrunden. Ritade en "ram" men brun penna och så lite band (som jag gillar att ha på mina kort och då ville jag förståss ha med lite prickigt som jag gillar)

En närbild på korgen jag skapade till barnen att ha blommor i. Själva korgen är av papper och det har jag målat med distresser. Sen satte jag bast som kant och handtag. För att fylla ut korgen och göra det lite snyggt blev det även bast i korten bland blommorna.

På nästa kort har jag utgått ifrån texten på textstämplen, som vi fick en översättning på i frågetråden (inne på forumet). Den handlar om barn som leker så temat på det här kortet blev barn och lek.
Började med att rita en "barnteckning" och stämpla upp textstämpeln på som bakgrund och så hittade jag lite härligt somrigt mönsterpapper i min samling.

Här har jag maskat bort förklädet på bullerby tjejen och sen ritade jag dit egna skort och strumpor på henne. När jag färglade henne tänkte jag på ett lekande barn så hon fick skrapsår på knäna, plåster på armarna, gräsfläckar på klänning och skor och så lite smuts på händer och runt munnen. Hittade den lilla spaden i min knapp-burk (köpte en knappblandning på Panuro)

Hittade en söndrig klämma, gjorde en bit "halsband" av lite "finpärlor", hittade en rosa stjärna och ett plåster (se bilden på hela kortet) fick bli mina barn-inspirerade dekorationer på detta kort. Sen kom jag på att jag hade den inhandlat den här härliga text-stämpeln - vill du leka med mig?? (Tingtura) och den passade ju bra på just det här kortet eller hur??

Såå mina kära besökare...det var allt för idag. Imorgon återkommer jag med mitt sista bidrag till CC:n som jag tänkt ge mig på i kväll. Om inte det varit fler inom och tittat medan jag suttit här och skrivit det här inlägget så kommer jag att lotta ut en eller flera RAK:er på de kommentarer ni skriver i det här inlägget (så ni får tills jag lägger nästa inlägg på er att vara med i utlottningen, vilket blir tidigast sen eftermiddag idag söndag (vet jag nu eftersom färgen torkar lååångsamt...hihihi)
Vad vinner man då?? Vad sägs om ett personligt Cylla-kort (gjort enbart till vinnaren) och lite div. dekorationer. Får jag över 10 kommentarer lottar jag ut två RAK:er...
Ha en fortsatt trevlig helg (snart ska jag ut och njuta av sommaren en stund jag med)
KRAAAM C

8 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Först vill jag börja med att kommenter ditt gulliga - "Barn-Lek&Bus"-kort, så himla läckert och roligt! Du har sådan fantasi att jag dååååånar! *ler*

Och den där RAK:en vill jag gärna vara med och tävla om, priset låter ju för bra för att vara sant...

Ska kika på ditt nyare kort också!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Näää, men jag är ju för snurrig.. Tyckte det såg ut som om Barn-kortet var i nästsista inlägget och "Bullerby"-kortet i första inlägget.. Haha, får skylla på att jag suttit ute för mycket i solen idag.. *ler*

Bullerbyn-korter är också tokfint! Du är grym på det här med maskning och att rita snygga detaljer på stämplarna - alltid lika kul att se vad du hittat på här!
Ha en trevlig lördagskväll!
Kram / Angelica

Cajsasmamma / Hannele sa...

Du står i med dina CC-alster, att du hinner och orkar med allt.. ;) Själv håller jag på att göra om min scrappar-hörna igen och alla mina grejer är nedpackade...


Och givitvis så vill jag vara me i RAK-utlottningen(heter det så??)


Kram och hoppas solen lysser på er med! Här var det fint väder igår och solen var uppe hela dagen så nu ser man ut som en skär gris.. Hihi...

Kicki sa...

WOW! Jag bara älskar de här korten! Så fyndiga och påhittiga! You rock Cyllan! :D Ser fram emot att se vad mer du skapar till CCn!
Kramisar Kicki

Tygbiten sa...

Jag vill också vara med i RAK utlottningen

Åh dina kort är underbara, vilka färger. Du har så roliga ideer tex hårspänne på ett kort, vart får du allt ifrån. Hur häftigt som helst.

Grattis på Mors Dag även om du inte är min man så är du ju mamma!

Kram

Loreleii sa...

Vilken härlig blomsterkorg du fått till! Ja, hela korten är förstås underbara :-) Men korgen har jag aldrig sett för och det var en jättekul idé!

Kram

Anneli sa...

Wow vilket kort helt underbart,,
Och den där RAK:en vill jag gärna vara med och tävla om, priset låter ju för bra för att vara sant... om det inte är för sent

Krammmmmmm Anneli

Carolas Bod sa...

Otroligt vackra kort du gjort - otroligt imponerad av dina alster :-)