fredag 15 maj 2009

Ett Tagkort till en vän och lite kul frågor

Nu har mitt lilla kort kommit fram så nu tänker jag visa upp en idé jag gått och burit på läänge


Idén började med den här stämplen som jag köpt hos OctoberStamps (när hon hade rea i våras) Köpte egentligen stämplen mest för att fylla ut ordern så jag fick rätt köpsumma men det är en Dr Nina-stämpel (hennes design) och så var det en katt på den, så den uppfyllde två av "mina krav"...hihii
Tyckte redan från början att den inte passade att färglägga som ett vanligt stämpelmotiv men kanske att man kunde färglägga en del och färga in en del i distress så sagt och gjort.
Jag började med att stämpla upp motivet med vattenfast stämpeldyna och sen färgade jag in pappret med den ljusaste nyansen innan jag maskade för ansiktet och katten och färgade in resten av bakgrunden. När jag var nöjd med bakgrunden målade jag i detaljerna. Läppar och ögon på kvinnan och katten fick ränder och lite rosa i öron och på nosen.
Text-stämpeln är ifrån Tingtura. Har även chalkat kanterna runt motivet i en mörkare brun.

Och så här blev slut resultatet - ett enkelt Tagkort a al Cyllan-stil

Önskar er alla en trevlig helg (själv ska jag passa på och få lite annat än pyssel gjort...hihihi)
Kraaam C
Ps: Hittade dessa roliga frågor inne hos Sockergrynet och jag tänke prova och se ni som besökar min blogg nappar på att svara på dem...e allt lite nyfiken på vem ni är som tittar in hos mig (ler snällt)Ds:
1: Var bor du?
2: Hur gammal är du?
3: Hur hittade du hit?
4: Vad gör att du kommer tillbaka?

10 kommentarer:

Tygbiten sa...

1: Var bor du? Frändefors

2: Hur gammal är du? 41 år (vad mycket det ser ut när man skriver det)

3: Hur hittade du hit? Familjeliv

4: Vad gör att du kommer tillbaka?
En av mina favoritbloggar. Så kul med inspiration. För att Cyllan är så trevlig!!!!

Loreleii sa...

1: Var bor du? Södertälje

2: Hur gammal är du? 29

3: Hur hittade du hit? Via FL

4: Vad gör att du kommer tillbaka? Svårt att hålla mig borta från allt fint som du visar upp! :-)

Och snyggt tagkort!!

Yoli Design sa...

Hej hej tjejjan!
Å så söt korttag...
meee like alot! Så fint maskat, passar ju perfekt tillsammans...
Å smart att bara färlägga vissa delar... ska jag lägga på pysselminnet!! :D

Tänkte passa på å svara då...
hehe, eftersom du inte vet vem jag är aaaalllsss... :P

1: Var bor du?
I Alingsås, i en terasslägenhet med utsikt över sjön. Har för tillfället 10Kvadrat pysselrum bara till mig själv! wow...

2: Hur gammal är du?
hmmm ångestladdade 24, med snabbt nalkande 25 till hösten! Hua

3: Hur hittade du hit?
Raggade upp dig genom Mariante för att skapa till SB. Å på den vägen var det ju...

4: Vad gör att du kommer tillbaka?
haha... vilken dum fråga...
Är ju bara att titta sig omkring... kan man bli annat än glad och gó av detta underbara pyssel... Alltid lika fina alster med kärlek, färg å värme!

Kraaaaaaaaaaaam

Lillnettan sa...

1: Var bor du?
I Oskarshamn på ostkusten. Men vill till västkusten så småningom!
2: Hur gammal är du?
27, snart 28. Tycker det är rätt skönt att bli äldre.
3: Hur hittade du hit?
Genom Tingturas forum.
4: Vad gör att du kommer tillbaka?
Jag blir glad av att titta på dina alster! :-D

Örnen sa...

1. Landvetter
2. 32
3. Via kommentar i min blogg
4. Mkt fint att titta på.

Anonym sa...

Hej va kul kortet blev. Så roligt att du skrev hur du gjort när du färglade stämpelmotivet. Roligt att se när vi har samma stämpelmotivet.
Svar på dina frågor. :)
1. Jag bor i Hallstahammar
2. Jag är 36 år.
3. Från FL-tråden i svensks scrapbooking.
4. Det finns så mycket fint att titta på och genom kommentarer i tråden på FL.

Angelica - Angel - Dolliver sa...

1: Var bor du?
Hallå? Har du redan glömt det? Du skickade ju ett brev i förra veckan... (I Eslöv) *ler*

2: Hur gammal är du?
Svär du att hålla inne med sanningen? Nothing but a lie?
Jag är 29 och blir hela 30 i sommar... (Men är fortfarande 25 i sinnet och har en livserfarenhet på sisådär 55 år..)

3: Hur hittade du hit?
Via någon annans blogg eller via Scrapbooking-forumet (om du hänger där med dvs?).. Jag är en sån bloggdigger, surfar än hit och än dit och bokmärker favoriterna på blogglistan.

4: Vad gör att du kommer tillbaka?
För här är alltid något nytt fint att kika på, ett glatt humör och en genuin feeling som känns i orden här. Jag blir helt enkelt glad av att kika in här!

Jättetjusigt tag-kort, väldigt "Cyllan" må jag då säga! Och stämpelmotivet var läckert, lite ovanligt, och så snyggt färglagt av dig!

Hoppas du haft en bra helg tjejen!
Kraaaam / Angelica

ZozzosLiv sa...

Jag tackar o bockar än en gång för tagkortet...Har det på data/scrap bordet och det värmer varje gång jag ser det:-) <3

1: Var bor du? Finland, Vörå

2: Hur gammal är du? Ynka 22år ;-)

3: Hur hittade du hit? Via vår UNDERBARA tråd på FL:-)

4: Vad gör att du kommer tillbaka? För att du har en sån underbar personlighet och du gör sååå underbara alster!!:-)

Kraamar!!

my world sa...

1: Var bor du?
I Finspång

2: Hur gammal är du?
Blir 37 i december

3: Hur hittade du hit?
Genom en tråd på Familjeliv

4: Vad gör att du kommer tillbaka?
Du har alltid så mycket fint att titta på...

Anneli sa...

Tack för kommentaren i min blogg och för födelsedagshälsningen.
Wow wow wow vilka kaos adwarder så super snygga så snyggt hopsatta och gillar färgerna
Man blir så GLAD när man ser dem.

Önskar dig en skön
Helg Kram Anneli