torsdag 28 maj 2009

Det bidde ett studentkort med till Tingturas CC

När CC-paketet (för kortmakare) damp ner i brevlådan förra veckan var maken med när jag tittade på vilka stämplar jag fått. -Du har fått en student, säger min man för han såg nog bara mössan på Bullerby pojken ...hihii. Så när jag satt och stämplade upp motiv till de kort jag tänkt göra den här veckan kunde jag inte låta bli och göra om Bullerby killen lite så att han blev en Student (orginalkillen har kortbyxor) så jag maskade(tog bort) kanten på byxorna och en del av killens ben när jag stämplade upp honom och sen ritade jag dit byxbenen själv.
När jag samma dag tog min bloggrunda upptäckte jag att Kicki (på Tingtura) gjort om sin Bullerby kille med till en Student. Vill ni se Kickis fina Student kille så titta in på deras forum och titta under CC-paket för kortmakere (kan inte vad där står ordagrant...hihii)


Vet inte hur roade ni är att få veta vad jag har gjort på mitt kort...hihii men jag drar det ändå.
Jag har gjort kortet till utmaningenTeknik: maskning. Det jag tänker på när jag tänker STUDENT är björklöv, blommor och blå-gult så jag tog fram löv-stämplarna jag köpt hos Tingtura och de provade jag först att maska och sen sätta texten (ny som kom med CC-paketet men går nu även att köpa löst i butik) bakom men det blev inget kul så jag stämplade upp löven lite ovan på varandra och sen maskade jag dem och tryckte texten så att texten kom bakom lövverket.
Löven har jag målat runt kanten med ProMarks penna.

Köpte ett roligt stämpelalfabet sist jag var på Pema och med det stämplade jag upp bokstäverna till STUDENT på pappbitar och klippte till. Chalkade kanter och ritade dit min favorit dekoration- sömnkant

Som sagt för mig är student = gult och blått band och blommor så det dekorerade jag mitt kort med. Hihiii... har fått "pippi" på att vika mina blommor så det blev det även här. Det som ser ut som en blåklint är två små taggiga blommor (YouDo) som jag vikt var för sig på mitten och sen en gång till så att jag fick rätt utseende.
Har även stämplat upp årtalet med ett annat stämpelalfabet (Panduro) och gjort min vanliga kant runt om.

Om ni tittar upp mot min besöksräknare ser ni att den snart är står på 5000 besökare - helt otroligt tycker lilla jag...hihii. En sån sak måste ju firas så jag tänkte lotta ut en eller flera RAK:er (beroende på hur många kommentarer jag får in) bland er som lägger er kommentar här just den dagen den snurrar runt 5000-strecket såå glöm inte att lämna en kommentar innan ni går för att vara med i lotteriet.
Ha en sköön dag (och jag hoppas solen skiner på er med idag)
Kraaam C

2 kommentarer:

Linda sa...

Vilken underbart kort alltså!! Du är så jäkla duktig om du ursäktar mitt språk!!

Yoli Design sa...

hej hej tjejjen...
förstår inte hur du bär dig åt!?
Hur kan man få de där gräsliga student-banden att se snygga ut?? Jag är stum!! :P

Har du sett hur många CC-alster jag hunnit med idag...
Fyllt tre inlägg till min blogg nu! WOW!
Men de finns bara att titta på än så länge inne på tingturas sida!! :D

Kraaaaaaam söööta du!!