fredag 29 maj 2009

Ännu ett alster till Tingturas CC

Vilken kick det har gett att hålla på med pyssel varje dag (tur att man och barn står ut med att vårt tv-rum just nu ser ut som ett pysselrum...hihii). Efter att ha gjort 3 av 11 utmaningar (10 om barnutmaningen räknas som en) blev jag inspirerad av alla andra som gjort till de flesta att kanske hinna/orka med ett par till innan söndag...så igår gav jag mig på Alter-utmaingen

Alterutmaningen går ut på att alta en present att ge bort på midsommarafton och det är redan gjort en massa härliga choklad-lådor så jag kände för att skapa något annat. Vad har man mer på midsommar...?? Jo en nubbe till sillen och en flaska går ju att alta. Men vad har jag för stämpelmotiv som passar en "spiit"- flaska tro?? Då dök ordet JAMARE upp för det kan ju en sup också kallas för och en KATT är ju en JAM:are...hihi och kattstämplar har jag ifrån Tingtura så...

...en av katterna plockades fram och maskades tills jag hade min lilla trio. Målade dem med Distresser, inspirerad av våra egna katter som vanligt.
Här syns även kanten jag gjort på pappret jag satte runt flaskan ovan på lite tidningspapper. Kanten är chalkad med distress på en svamp och sen stämplade jag med liten prickcirkel (Tingtura), både på papper och tidningspappret.

Hade ingen sill-stämpel så här fick jag förlita mig på min egen ritförmåga. Började med att måla på lite mera färg på mitt kladdpapper som jag har när jag målar med distress och sen ritade jag sillen med en svart penna. Stämplade än en gång med lilla prickcikeln på sillen för att få fjäll-känslan
(ett tips: stämpla av den mesta färgen på ett annat papper först innan du stämplar på sillen så blir det lagom mycket tryck). För att få fisken lite glansig har jag duttat med 3D-lack ovan på.

Till texten har jag använt en i från 7 små ord (Tingtura) och till ifrån TILL DEJ-stämplen (Tingtura) och övrig ord har jag stämplat upp med ett alfabet(köpt på Pema).

Det var det hela för idag. I morgon ska jag slutföra mitt sista kort till CC-paketet och ett annat projekt innan jag ev. gör ytterligare en utmaning till CC:n som jag gått och funderat på. (på söndag är det avslutning på dotterns aktivitet så då lär jag inte hinna så mycket...)
Puffar lite för min RAK-utlottning....(läs mer i inlägget under)
Ha en bra dag (själv ska jag ut med barnen i e m så det blir inte mer pysslat innan kvällen i alla falll...hihiii)
Kraaam C
Pssst...TACK för alla goa kommentarer jag fått om mina CC-alster (kul att ni gillar det jag pysslat ihop) Dsss:

4 kommentarer:

Yoli Design sa...

heeeeeelt underbar Cyllan...
Såg den inne på forumet och spraaaang hit för att lämna litet står...
Så underbart fyndig och suuupersnygg!! :D

Kraaaaaaaam

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Men wow vad fyndigt! Detta är nog en av de roligaste och snyggaste altringar jag sett! Kul - för att den är så annorlunda, för precis som du säger så är det ofta chokladaskar & dylikt som altras (vilket oxå är fint förstås!). Men denna är ju hur kul som helst!

Och vet du? Jag har fått hem en massa, massa tingturastämplar! Wiiihooo!
Massa swirls (vanliga och med stjärnor), tuffa tjejen, cirkel, dödskalle, Scrap-orden och Kortorden! Håller som bäst på att sätta på foam och sen är det dags att klisterklippa... Vilket är världens tråkigaste - men för dessa stämplarna är det helt klart värt det! *ler*
Här ska skapas kan du tro!

Ha en trevlig helg snäckan!
Kram / Angelica

Anneli sa...

heeeeeelt underbar så fyndigt
Du är bara så duktig!!! Du är så duktigt på komponera ihop det du gör

Jag har något litet till dig inne hos mig :)

Önskar dig en skön helg
Kram Anneli

Jessica sa...

Denna gillade jag skarpt!
Såg den på CC´n och gav dig min röst. Undrar om det är ok att lifta den?

Kram Jessica