tisdag 26 maj 2009

Ett Tingtura Brudpar

För alla er som går och väntar på att få se något nytt till Tingturas CC kommer här ett kort jag blev klar med idag. "Slog två flugor med en smäll" som man brukar säga och passade även på att bocka av en annan utmaning som jag fått av Yoli/YooReen...

...för det här följde med min KAOS-award hem till mig: En utmaningen som var att skapa ett kort eller LO med dessa dekorationer på. Frågade om jag fick lägga till fler saker och när jag fick det började jag klura på det här kortet...men längre hann jag inte förrän det blev CC inne hos Tingtura. och där hittade en utmaingen att skapa något som är jag/inte jag och då kom jag på att det här kortet även passade den utmaningen för rosa små gulliga roser ÄR inte jag...hihii

Idén till det här kortet fick jag redan första gången jag såg den här stämpeln men eftersom jag inte känner någon som ska gifta sig la jag idén på hyllan tills stämpeln dök upp som veckans vara inne hos Tingtura - då kunde jag inte låta bli och köpa den...hihii

Jag började med att måla paret i hjärtat med ProMarks. Bruden fick en slöja av riktig brudtyll och så hittade jag bling på snöre som fick bli en tiara. De tre rosorna som jag fick av Yoli tog jag bort det gröna bladet på och band ihop rosorna som en bukett, sen klistrade jag dig bladen bakom rosenbuketten igen. Två av stjälkarna drog jag upp i buketten och gjorde snurror av och den sista snurrade jag tyll runt och band vitt sidenband runt (allt för att bruden skulle få en riktig brudbukett) Brudgummen fick en vit fluta av sidenband och hans hatt har jag embossat i svart (men det syns tyvärr inte på bild)

För att få in lite "jag" i kortet blandade jag upp de rosa blommorna jag fått i utmaingen med egna röda och satte små röda rosor i mitten med en sån där knorr som "alla" gör nu för tiden (utom jag då som inte tycker att rosorna passar min kort stil men jag hade köpt lite röda rosor för att skapa det här brudparet innan jag fick Yoli´s utmaning) Blad bakom mina blommor brukar jag inte heller har så det passade jag på att lägga till här. Bakom blommorna skymtar två ringar som jag klippte till av de två grå läder cirklarna som låg med i utmaningen. Snurrade silver ståltråd runt den ena för att få till lite "bling"-känsla.
Text-stämpeln har jag köpt hos October Stamps

I morgon ska jag passa på och få lite gjort på mitt andra kort till CC-pakets utmaningen (för då är maken hemma) men det kortet ska också få lite egen gjorda detaljer såå när jag blir klar med det vet jag inte....hihi så ni får ta fram det stoora tålamodet för det kan dröja ett par dagar innan jag visar något nytt
Ha det såå gott
KRaaaM C

6 kommentarer:

Yoli Design sa...

wooooooooooow cyllan...
helt stum! Så fyndigt så läckert... å de där rosorna passar din stil visst! :D Sååå härligt att se att det lilla kitet kunde bli så läckert... :D

Du är ju fantastisk...
Brudbuketten, slöjan, tiara, fluga... åååå så läckert...

Kraaaaaaaaam

my world sa...

Vad fint! Bara älskade paret som kikar ut... Kram

Tygbiten sa...

Wow vilket härligt kort! Gillar alla dina fina detaljer hatt, fluga, brudbukett osv
Kram

Yoli Design sa...

hejsan svejsan...
har en liten sak till dig hos mig...
haha, du hinner ju knappt beta av utmaningarna förrän jag ger dig nya!! moohahahah...

kraaaaaaaam

pysselninjangittan sa...

kortet är perfekt, kul med en annan färg än klassisk vit :)
tack för goa kommentarer på CCn.
Jag brukar inte drösa på med så mkt blommor eg jag heller :)

Tygbiten sa...

Vad jag lärde mig:
1. lite färg och mycket vatten - ack så svårt
2. Måla en grovlinje runt om i stämpelmotivet med färg och tunna ut styrkan mot mitten.
3. Var inte rädd att lämna lite omålat, de behöver inte vara täckt överallt.
4. Stämpla med distressdynan och måla ut med vattenpenseln. Jättesnyggt på stämplade blommor men även figurer
5. skugga med en svag gråblå färg runt motivet (snyggt när man inte klipper ut figuren)

Jag ska lägga upp lite bilder en annan dag.
Har haft en hemsk natt, vår son mådde dåligt igår, ont imagen frusen och trött. Varje gång han blir dålig så mår jag pyton och tror att han har fått tillbaka sin cancer. Hjälper inte att jag egentligen vet att han i är frisk nu. Drömde inatt att vi besked att han fått tillbaka lymfomet så när jag vaknade trodde jag att jag inte skulle til jobbet utan till sjukhuset. tokigt men så var det.Han har varit hemma idag, piggare och ska nog gå till skolan imorgon.
Kram Tina