lördag 13 juni 2009

10 sanningar om mig - award

Mitt i Tingturas CC fick jag den här Awarden av Yoli men då hade jag inte tid att tänka på nått annat än scrapp...fniss men jag lovade att ta itu med den såå fort CC:n var över. Och så fick jag samma award av Anneli. Nu tjejer har jag äntligen tänkt klart på vilka sanningar ni ska fåå veta om mig....(ler)

A) first list 10 honest things about yourself - and make it interesting, even if you have to dig deep!
B) Pass the award on to 7 bloggers that you feel embody the spirit of the Honest Scrap.

Man ska alltså lämna 10 ärliga sanningar om sig själv.sedan skicka vidare awarden till 7 personer man tycker har en ärlig anda gällande skapandet

1. Idag fyller jag 39 år. Har väl inte nån egentligen åldersnoja men jag tycker alltid att det är jobbigare att fylla ojämnt än jämnt (vilket känns skönt inför de jämna 40 som kommer nästa år…fniss
)

2. Jag är överkänslig mot stress och har jag varit det sen jag ”gick in i väggen” hösten 1998. Min kropp reagerar negativt mot all stress även s k positiv stress som man har när man gör något man gillar. Såå när jag utsätter mig för stress är jag som en norsk blinkers fungerer - fungerer icke. (förlååt alla norrmän men den vitsen är såå bra som förklaring på hur jag fungerar)

3. Jag är barnsligt förtjust i Nalle Puh. Jag har samlat på mig böcker, stickers, böcker, glas mm med den lille goe nalle. Min faster suckade högt när jag i 30 års present önskade mig ett Nalle P-bädd set men jag sover fortfarande med min lille nalle under huvudet.

4. Jag ställer höga krav på mig själv i allt jag gör (hörs kanske att jag är stora syster…fniss)

5. Jag har en mild form av dyslexi såå om ni hittar stavfel här och där i min text beror det på att min hjärna och hand jobbar olika fort (ler). Min hjärna tänker fortare än handen skriver såå jag gillar inte att skriva brev för hand för då måste jag skriva om brevet 3 gånger innan jag är nöjd med resultatet…fniss (ja jag sa ju att jag ställer höga krav på mig själv) Därför skriver jag inte mina brev för hand längre…utan bara på datorn (där jag kan rätta utan att det syns i brevet)

6. Jag är ett hopplöst förtjust i kakor, tårtor, efterrätter, glass och choklad vilket syns på min figur (som idag drar ett par storlekar större än originalet)

7. Jag har svårt för att sätta gränser och att säga nej. Men jag tränar på det såå nån gång hoppas jag att kunna säga nej utan att få en klump i magen….fniss.

8. Jag är en riktigt stuge-katt (går ogärna ut när det är kallt och regnigt) Brrr!!!!

9. Jag är egentligen en riktig nattuggla men sen vi fick barn har jag tvingats inse att jag inte orkar sitta upp på nätterna och gå upp vid 6 snåret såå numera går jag i säng vid 24-tiden.

10. Är trots min ålder fortfarande mer barn än vuxen – älskar att hoppa i vattenpölar, blåsa såpbubblor, måla med fingrarna och annat barnsligt (hade min rumpa inte varit såå stoor hade jag gärna åkt rutschkana med mina tjejer
)

Såå det var 10 sanningar om mig nu lämnar jag vidare den här awarden till följande 7 personer: (öhm..det blir ett par till för jag kunde inte välja...fniss)

Momoffvie
Tygbiten
Zozzo87
Nanna76
Millami
Cajsasmamma
Car
Ina66
Minne


Jag ska fira min födelsedag på resande fot (det blev hastig och lustigt bestämt igår) men innan dess ska vi äta en goo frukost och sen ska jag inom den lokala pysselshoppen och köpa på mig ännu en Tingtura stämpel (håller tummen för att den finns kvar!!). Fniss vet redan vad jag får i paket för jag har ju själv valt ut det men hellre det än en massa saker jag inte vill ha.
Hoppas solen lyser på er idag.
Kraaam C

4 kommentarer:

Yoli Design sa...

hej hej tjejjen...
ja det var kuliga sanningar att läsa...
Fast det där med att skriva långsammare än vad man tänker gör jag med... har ganska grav dyslexi i sådana fall... :P hehe

haha... ser framför mig hur du skuttar i vattenpölar, föröker åka rutchkana å vid 12-tiden på kvällen är du "absolut inte trött" hahhahhihihi... känner så väl igen mig... Är som en barnunge jag med... :P

Maaaaaasssa kramar...
å ps. jag älskar koret du gjort också!! :D den stämpeln 'r sååå läcker... mumsig...

my world sa...

Grattis Cyllan på födelsedagen! Hoppas du har en bra dag och att vädret inte förstör det hela!

Kram Kicki

Nanna76 sa...

Tack för awarden, ska sätta mig ner och skriva klart den och uppdatera bloggen sen lite senare.
Kram

Carina sa...

hej hej vännen

JÖSSES, var lite ruskigt att läsa dina sanningar för MÅNGA var som att läsa om mig själv, ruskigt häftigt att det kan bli SÅ lika, nåväl, tack för awarden ska sätta mig ner någon dag och skriva de i min blogg med, kul grej.
Men HALLÅ där, VAR har du hittat den URSÖTA jordgubbsstämpeln??? Den vill jag också ha!!!!!!!

Kram kram
Carina