torsdag 11 juni 2009

Ett födelsedags kort

Igår fick jag pysslat ihop ett födelsedags kort till min far som fyller år idag (Grattis!). Lovade ju att pyssla lite med mina andra stämplar efter CC:n och ett kort kommer jag i alla fall att kunna hålla det löftet på för jag är hopplöst förälskad i mina Tingtura stämplar...fniss.

Men idag får ni se JordgubbsBus ifrån Skogstokiga. Blev sååå förälskad i den här lilla jordgubben och fast jag hade svårt att komma på kort att använda honom på fick han flytta hem till mig. Men två idéer på kort med honom på har jag fått och det här är den ena (fick en ny igår när jag pysslade ihop kortet och om jag hinner ska jag pyssla till den i helgen). Jag har tagit bort jordgubbsblommorna som jordgubbarna ligger på och döljde de ojämna jordgubbarna med en banderoll (tror jag det heter) ifrån Stämpelboden. (ska föreställa ett marsipanband som man skriver namnet och åldern på) Grattis-stämpel ifrån Tingtura blev en ram på min egen färgade bakgrund. Allt är färglagt med distresser på det här kortet.

Till gräddtårtan har jag använt mig av ett embossat papper (köpte en embossa-dies när vi var inom Pema i söndags). Tårtan har jag satt på 3D-kuddar för att få lite djup i kortet. Tårtan blev lite föör vit tyckte jag men med lite röda glitterlims prickar löste sig det problemet...fniss.

Tack till er som grattade oss på bröllopsdagen...jodå maken blev glad för sitt kort (även om han redan sett det när jag pysslade ihop det). Angel(Dolliver jag har inte glömmt bort mitt RAK-kort till dig...går bara och väntar på att fylla år (på lördag) såå jag fåå lite fler Tingtura stämplar sen ska jag sätta igång med det kortet.
Önskar er alla en sköön dag
Kraaaam C
Ps: Kan inte lååta bli och säga det....JAG VANN (jiippi!!!) med min altrade spiit-flaska som jag gjorde till Tingturas CC (glömt hur den såg ut...klicka HÄR så kommer du till det inlägget) Ds:

4 kommentarer:

my world sa...

Men så himla sött kort! Det kommer din far uppskatta till tusen! Tack för kommentaren i min blogg! Just nu har jag så mycket kort att göra så jag hinner inte med att fota dom... GRATTIS till vinsten! Kram

Carolas Bod sa...

Jättefint kort :-)
Och ett stort grattis till vinsten - och dessutom grattis i förskott :-D

ZozzosLiv sa...

GRATTIS gumman till både födelsedagen(i förskott) och vinsten!!:-) Ojj vilket fint kort...Plötsligt blev man snål på jordgubbsgräddtårta!!;-) Kraam

Nanna76 sa...

Hoppas du får en trevlig födelsedag imorgon!
Fina kort som vanligt. Har äntligen lite tid att sitta här vid datorn, det var länge sen jag tog en bloggrunda men nu är jag här.
Kram