tisdag 2 juni 2009

Morsdag kort och vinnaren i RAK-utlottningen

Ni slipper inte undan mina Tingtura figurer riktigt än....hihihi men jag har lovat mina andra stämplar att jag ska ta fram dem och leka lite med dem nu när CC:n är över.
Det var ju mors dag i söndags så idag tänkte jag visa upp kortet jag gjorde till min mamma som dessutom var mitt bidrag till Tingturas månadstävling (april måndad) som de har inne i bloggen

På det här kortet ville jag ha med lite bus och kul (för min mor gillar sånt lika mycket som jag). Idén till kortet kommer ifrån mina Tingtura stämplar...japp det är oftast så jag kommer på en idé - utgår ifrån stämpeln-stämplarna och sen blir det ett kort av det. Till det här kortet har jag använt...

Flicka med blommor (Katrin) som jag målade med ProMarks i somriga färger. Tyckte hon skulle stå i gräset, så då fick Gräs&Blomma-stämpeln komma fram ur pärmen. Tog bort blomman på det ena gräset (för på skissen satt det en blomma uppe och en nere) För att göra blomman lite roligare målade jag den bortklippna blomman i samma färger och satte ovanpå den andra (har sett andra göra så med fjärilar). Syns lite dåligt men det är guldigt glitterlim i blommans mitt.

I det här hörnet avände jag mig av en gemblomma jag köpt på Panduros rea (nått år men inte använt innan) - satte en röd blingsten i mitten. Humla och text stämpel (Tingtura) och bokstäverna är utstansade med min "lilla groda" (Cuttelbugen)...du ser mer av dem på nästa bild

I gräset, utan blomma, satte jag dit grodan som sitter i Prinsessan Lovisas famn Idén tog jag ifrån Cajsa inne på Tingturas forum...där vi Tingtura fans hänger även när det inte är CC.

Jag hänger på en tråd inne på FamiljeLiv med och där har vi våra egna små utmaningar. Hade inte tänkt och ställa upp den här gången p g a CC:n men så kände jag för att göra något lite enklare mitt i alla stora projekt (rensa huvudet lite) så jag pysslade ihop det här enkla kortet till min egen mormor (för jag hade redan gjort klart korten till min mamma och svärmor)
Kraven på utmaningen var följande: Ett mors dag kort och vi skulle använda blommor, brads och band/spets.
Hittade det här växt-pappret ibland pappren jag köpt/fick i julklapp till InkyWings jultävling. Chalkade kanter och satte dit både band + spets och så ett gäng blommor o blad (jag fick i min vinst ifrån Zozzo) och så förståss brads. Några i silver med smycketdelar och några i bara lila för att matcha blommorna.

Eftersom den enda mamma-stämpel jag har är en Till Mamma-stämpel använde jag mina alfabet på det här kortet och skrev på Mors dag eftersom som kortet skulle till min mormor.


Idag har jag och flickorna haft lottdragning och den som vann RAK:en (som jag lottade ut eftersom jag passerat 5000 besökare) var.....(ja ni kan säkert läsa mina "kråkfötter" själva)....
...Angelica/Dolliver
Grattis tjejen till ett personligt Cyllan kort och lite dekorationer som kommer med posten såå fort jag pysslat klart ditt personliga kort.

Ha det gott tills vi "ses igen"...för nu håller jag en liten paus i både scrappandet och bloggandet
Kraaam C
Ojaa...titta inom Yoli/YooRees blogg och rösta vet jag - ni ser säkert varför när ni tittar in.....(ler riktigt stoort)

3 kommentarer:

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Åååhh, jag vann?
Jag menar - YES! - jag vann! *ler*

Sååå kul, brukar ju inte ha turen med mig i dessa utlottningarna, men jag har så mycket annan tur att det bara är en bonus då fru fortuna är med mig även här

Tack tjejen, nu har jag något spännande att se fram emot på posten! *ler* KulKulKul!

Hinner bara inom en snabb kik nu, ska kila in här ikväll och titta mer på korten!

Ha de bäst!
Kraaaam / Angelica

Loreleii sa...

Underbart tingturakort! Och det andra har jag tittat på i flera dagar, så sött!
KRAM/Karin

Yoli Design sa...

Grattis angelica!!

Wow vilket helt underbaret mors-dags-kort!! :P så vackert...
lite annat för å vara du med så mjuka färger, men ändå så du!! :D hihi

Kraaaaaaaaaaaam