måndag 1 juni 2009

Nya bilder på CC-kort och ett omgjort kort

Efter att ha suttit och irriterat mig på bilderna på detta alster läänge så jag fixade till kortet (dekoraionen lossnade igår när jag skulle ha dit det återanvända) och fotograferade om det ute i dagsljuset sååå nu ska jag skriva om mitt inlägg som jag gjort klart igår när jag upptäckte att jag missat ett måste på Material-utmaingen inne på Tingturas CC och fick leta fram något återvunnit och sätta dit (och då blev ju bilderna fotade i inneljus med blixt...usch säger jag bara...fniss)

Kraven till denna utmaning var följande. Vi fick inte använda mönstrat papper men skulle använda stämplar, kladdig färg (akryl), något som inte är scrapmaterial egentligen och så något återvunnet.
Jag började göra en bakgrund till detta kort i lördags kväll men när jag skulle stämpla på det upptäckte jag att det inte gick så det var bara att börja om på nytt....en kasserad distressad bakgrund och sadelgjort (tror jag det stavas) fick plockas fram och på det kladdade jag vit akrylfärg. Sen stämplade jag med...

....liten cirkel, liten prickcirkel, text och smal katt (tror jag den heter) - alla stämplar ifrån Tingtura. Har även stämplat på själva kortet med liten prickcirkel för jag tyckte det skillde för mycket i färg mellan den och min bakgrund.

Till dekoration har jag vikt 3 blommor, gjort ett eget hjärta av silvertråd som jag satte två rosa glaspärlor i och så ett kugg-hjul ifrån vår gamla äggklocka samt prickiga band och lite rosa bling-stenar både här och i andra hörnet på kortet.

Känner ni igen tjejen med paketet tro?? Det är tjejen ifrån mitt snabb-scrapkort som fått ett helt nytt kort att sitta på. Stämplade en egen bakgrund med grattis-stämpeln (Tingtura) i många färger, chalkade kanten och ritade dit sömn-linje.

Rosa och rött prickigt band och en blå-turkos blomma blev extra pynt till den lila blomman från förra kortet och så flicka med paket (Tingtura)

Nu mina blogg-besökare ska jag hååålla en scrap-paus för det känns i huvud-knoppen att jag scrappat en hel vecka. Förutom alla alster till CC:n har jag även pysslat ihop två andra kort till två andra utmaningar. Meen det kommer ändå att hända saker i min blogg för jag har fått en 10-sanningar om dig utmaning som ska göras och så har jag lite icke visade kort som kommer. Lottningen av RAK:en kommer troligen in under morgondagen...vi hann inte dag och nu ska jag med gå ut i sooolen och njuta sommar-väder.
Haa det gott
Kraaam C

1 kommentar:

Yoli Design sa...

hihihi ja å paaaanik får man ju när man ser att man missat något...
supersött grattiskort... Jag älskar dina vikta blommor... så maffigt å läckert...

Kraaaaaaaam