tisdag 30 juni 2009

Det personliga RAK-kortet

Nu hoppas jag att den kommit fram...RAK:en och det personliga kortet som jag lottade ut i min blogg när jag firade att jag passerat 5000 besökare. Tjejen som vann, Angel/Dolliver fick komma med önskemål ang. sitt personliga kort och de önskemål jag utgått ifrån är färgerna: svart, vit och rött och att hon inte ville ha något gulligt stämpelmotiv (och att det sen lyckades bli ett kort enbart med Tingturastämplar som du me gillar fick bli en bonus...fniss)

Själva upplägget på mitt kort har jag Kicki på Tingtura att tacka för för jag har utgått ifrån hennes skiss till Juni-månads tävling (som pågår till idag den 30 juni 24.00)

Hur jag har gjort: Jag började med att stämpla upp motivet (busig tjej) och göra text rutan (sen nedan) och sen stämplade jag med de nya Grungestämplarna på den vita bakgrunden - här följde jag skissen förutom rinnadet under texten som jag sett andra göra och tycker är såå läckert. Chalkade med svart runt motivet och ritade "ramen" med svart penna (inspirerad av motivet) Korsade två band bakom motivet än en gång för att följa skissen.

En närbild på texten som jag stämplade inuti Grunge Ruta. Och här ser man den härliga effekten av Rinnande kant-stämpeln lite bättre.

Kom på att jag har glömt att visa upp den här härliga Awarden som jag fick av tjejen som skapade den nämligen Angel/Dolliver och en gång till av Momoffive/Chinry. Ett stort TACK för awarden tjejer.
Lovar att skicka vidare awaden i höst dåå bloggandet kommer igång igen för många håller upp lite nu under sommaren precis som jag själv...fniss.


Och eftersom det är sommar-lov i min blogg kan dröja ett tag innan det kommer nya uppdateringar fast jag fick hem min beställning från Skogstokiga igår med de nya småå mini-Bus som jag är lite sugen på att använda såå det kanske kommer lite kort med såna på inom kort...fniss.
Ha det gott i sommarvärmen
Kraaam C

5 kommentarer:

Tygbiten sa...

Åh säljer hon minibusen? Har inte sett dem i bildsvepet. Vad kostade de?
Kanonsnyggt kort. så häftigt!
Kram på dig i sommarvärmen

Linda sa...

Vilket otroligt läckert kort!!

Anneli sa...

Wow vilket häftigt kort du gjort. Så läckert.Gillar hur du satt ihop det ...och färgvalet..

Krammmm Anneli

Yoli Design sa...

Läääääääääääääääckert tjejjen...'läckert...
gillar hur du stämplat med rinnstämpeln åt lite olika håll.. :D Snyggt...

kraaaaaaaaaaaam

Loreleii sa...

Snyggt! Jag har svårt att lyckas med svartvitt men det där var suveränt!