torsdag 25 juni 2009

CC på Svensk Scrapbooking

Om ni missat det så pågår det en CC inne på Svensk Scrapbooking (pågår till den 28/6). Alla utmaningar är skiss-utmaningar och jag är inte såå glad i att följa skisser (fniss) men det är ju en utmaning att göra sån man inte gillar så jag gjorde ett kort inspirerat av MiaS´s skiss i en av kortutmaningarna.


Såå här blev mitt kort. Hihii...nä det är inte direkt mina färger men jag hade lite spill över från andra pysselprojekt som jag använde till detta kort såå det bidde som det bidde.

Hur jag har gjort (för den nyfikne): Jag klippte ut en cikel i ett annat papper och la på den vita CardStocken. Använde en infärgningssvamp och duttade distress så jag fick en blå-grön kant utanför cikeln. Stämplade texten i en cirkelform och satte min jordgubbsBus ifrån Skogtokiga i den (för att få till de tre ciklarna på skissen) Började med de två korsade banden för att få till strecken på skissen men det kändes för lite så jag satte dit ett grön band till men det kändes fortfarande inte rätt så på med ett brunprickigt band till och dåå kändes det genast bättre. Som vanligt gör sig inte glitterlim på bild men jag har kladdat på guldfärgat glitter lim på de gula bradsen och i blommornas mitt på motivet.

Kommer att köra med sommarlov här i bloggen framöver. Det kommer en del alster då och då men inte såå ofta som under våren för det är ju en del annat som måste hinnas med så här års och hur man än vänder och virder sig finns det bara 24 timmar på det dygn....hihihi.
Hoppas solen skiner på er och att ni njuter av sommar där ni befinner er.
Kraaam C

3 kommentarer:

Linda sa...

Så snyggt det blev!! Den stämpeln passar verkligen bra till dig!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Det var en grymt fin tolkning du gjort! Och stämpeln är ju bara sååå härlig!

Själv har jag inte fått ett skvatt scrappat till cropen, skissar är inte alls min grej. Tycker att man kunde haft lite blandade utmaningar istället.
Dock är jag scrapsugen så in i bomben, hoppas jag får lite tid över i helgen!

Förstår att du tar semester, det är många som gör det bland bloggarna- inklusive jag! *ler* Man har så mycket att göra nu, i det fina vädret.

Hoppas annars att allt är bra med dig!
Ha de bäst!
Kram / Angelica

Anneli sa...

Så underbart kort så sommrigt .. kanon snyggt. Tack för kommentaren i min blogg blev så glad.

Krammmmm Anneli